Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
11-03-07, 17:24 #2
Hej Nora,
Opprinnelig skrevet av nora
Den test, som hjalp mig, er den meget omdiskuterede ALCAT test, som stammer fra USA. I Danmark er der ikke tilskud til denne test, da den netop tester intolerance og ikke faktisk allergi. Dog er det en dansk speciallæge/allergolog, der foretager testen.
I en klage over manglende information fra ovennævnte læge, fandt jeg meget bemærkelsesværdigt denne tekst:
".......fik hun lavet en ny ALCAT-test i 1999, men den nye diæt medførte ingen væsentlig bedring. XX havde på det tidspunkt fået konstateret for lavt stofskifte og var i behandling med Eltroxin herfor."
Teksten får mig til at tænke, at intolerance hænger tæt sammen med stofskiftet.
Den danske Sundhedsstyrelse siger:
"Efter påbud fra Sundhedsstyrelsen skal det oplyses, at Sundhedsstyrelsen anbefaler at undersøgelse for fødevareoverfølsomhed sker ved anvendelse af almindeligt fagligt anerkendte metoder, dvs. veldefinerede elimations- og provokationsundersøgelser. Det skal oplyses, at Sundhedsstyrelsen ikke mener, at der foreligger videnskabeligt bevis for at Alcat-testen kan anvendes til diagnostik af fødevareoverfølsomhed, og derfor ikke nyder almindelig faglig anerkendelse."
På danske netdoktor.dk kan man finde denne kritiske diskussion:
http://premium.netdoktor.com/dk/disc...hreadId=986966
http://www.alcat.com giver information samt en søgning på google med ALCAT.
Personligt vil jeg tilføje, at både min mand og min søn også er blevet testet, og begge har haft meget glæde af det. Min søn var hyperaktiv med udslet og mavesmerter, men på diæt blev han en normal og glad dreng. I dag er min søn vokset fra problemerne og spiser, hvad han har lyst til, men ofte sund mad.
Nora, hvor har du en liste med de forskellige tests? Er det muligt at se den?
Lignende tråder
-
Jeg er litt i tvil om jeg faktisk har hypothyreose
Av -diab- i forumet Lavt stoffskifteSvar: 49Siste melding: 29-08-07, 12:02 -
Kviser og blemmene. Kan det være allergi??
Av Anne Ma i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 5Siste melding: 29-06-07, 00:17 -
Hvilke blodprøve-tester skal jeg ta?
Av Zena i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 21-03-07, 21:18 -
ALCAT test tester intolerance og ikke faktisk allergi
Av nora i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 5Siste melding: 13-03-07, 11:40

Svar med sitat
Bokmerker