Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Threaded View
-
26-02-07, 00:56 #2
Sv.: Noen mener at infeksjon er årsaken til alla autoimmune sykdo
Hei igjen, nora
Jeg synes å kunne huske noe jeg hadde lest om mykoplasma, og her er det:
https://web.archive.org/web/20070813...166-48913.htmlMange med CFS/ME har hatt en infeksjon som utløsende faktor, men hos de fleste pasientene skyldes ikke problemene en pågående infeksjon, forteller Ljøgodt. "Like fullt kan kroniske infeksjoner forekomme hos noen. På Balder-klinikken undersøker vi om pasientene lider av infeksjoner med parasitter, bakterier, virus, sopp og Chlamydia pneumonia eller mykoplasma" som er en mellomting mellom bakterier og virus, fortsetter hun.
Mange setter delvis likhetstegn mellom fibromyalgi/kronisk smertesyndrom og ME, og det du kom inn på i den andre tråden og det som står over her i sitatet, underbygger - for meg - nettopp denne påstanden. Altså: både de med fibromyalgi og de med ME ser ut til å kunne ha problemer med mykoplasma.
Veldig interessant! Lurer på om legen min har hørt om mykoplasma og i hvilke sammenhenger?!Sist endret av Admin; 18-01-20 kl 20:49 Begrunnelse: Link udskiftet
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Noen mener at infeksjon er årsaken til alla autoimmune sykdo
Av nora i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 17Siste melding: 04-11-10, 20:00 -
Autoimmune Disease explained in 10 minutes
Av 1+1 i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 1Siste melding: 21-02-10, 21:16 -
Kan binyrene være årsaken?
Av Carro i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 16-06-09, 11:17 -
vil en infeksjon i skjoldkjertelen vises på crp?
Av rikke i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 16-04-08, 18:05 -
Autoimmune sykdommer
Av Mari82 i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 4Siste melding: 13-03-08, 16:05

Svar med sitat

Bokmerker