Godt fundet, smgj
Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
Derimot gir en behandling med HØYERE TSH enn 4 (og lavere enn 0,03) økt risiko. http://www.sciencedaily.com/releases...0315230910.htm
Mit TSH er på 0,000000000000000..... og har været det i årevis. Jeg er en nu i en alder, hvor folk plejer begynde at brække hofter, andre knogler osv.

Forleden skvattede jeg og ramte gulvet med "dødvægt" i kroppens fulde længde, så det rungede i hele lokalet. Jeg faldt så "kompliceret" at først faldt jeg over begge mine håndled (forsøgte instinktivt at dreje væk for ikke at slå tænder ud eller smadre briller) og så siden af brystkassen, hoften, for at ende med kindben/hovedet. I et splitsekund nåede jeg at tænke, at nu er det sket. Nu må jeg have brækket noget, særlig da kindbenet stødte i det blanke marmorgulv med et højlydt smæld.

Jeg sidder her med et mindre blåmærke på hoften og niks videre. Jeg har ikke brækket noget, jeg har ikke forstuvet noget og ud over at have været lidt ør i hovedet, har jeg ikke mærket noget efter faldet.

Jeg drikker ikke mælk og ej heller tager jeg tilskud af calcium (det har jeg aldrig gjort). Jeg danner ikke TSH, tager mine D3/K2-vitaminer og min knogletæthed er målt lige så fin, som det var i årene før klimakteriet. Hjertet har det fint, blodtrykket lige så.... så min påstand om den påståede effekt af et lavt TSH i form af osteoporose og hjerteproblemer (smgj's henvisning afkræfter) er - at der må i forvejen være andre grunde til disse problemer end forhold ledsagende et lavt TSH.

Det er sørme skæbnesvangert at beregne statistisk medicinsk "evidens" og trække den (som det var facta) over alle mennesker skåret over en kam, så det (som i vores tilfælde) medfører en forværring af hypothyreose pga. en unødvendig reduktion af medicindose.