Sitat Opprinnelig skrevet av Siljenta Vis post
Men den boka skal jeg absolutt sjekke mer om.. Og den boka noen tipset meg om i går, "hypotyreosen og meg"(?)

Kom faktisk på at jeg fikk en resept på B12 også. pga mangel.. Så da er det sikkert ikkeno mer heller. Men hva betyr "rekvirere"? jeg er helt grønn når det kommer til legespråk og sånt :P
Jeg har jo egentlig starta med medisiner tidligere, men den ene gangen gikk på jeg de i en uke ellerno, den andre gangen kun ett par dager.. så jeg reiner ikke det som no behandling (fra min side), men de gangene har jeg vært inne hos han uten å egentlig ha noe nytte av det.. Eneste som skjedde de gangene var at han spurte om det var no fremgang, jeg sa nei, ås gikk jeg å tok blodprøva! å de gangene jeg valgte å starte på medisinene (som var ganske misslykka forsøk) så fikk jeg en sms av legekontoret da de hadde fått svarene, å der sto det informasjon om hvilken dose jeg skulle starte på!

Men jeg skal prøve å få ringt i morgen tidlig, å spøre om jeg kan dra ned med en gang å ta en prøve, så kan jeg heller snakke med han senere når jeg har litt bedre råd.. for det viktigste er vel å få tatt prøven?
En god lege ville tatt deg inn til en samtale FØR du tar prøver, men det er min mening Han ville også ha snakket med deg om dosering, for å få en sms om en startdose, kan være greit for å komme i gang, men ikke for å følge opp. Rekvirere betyr bare å bestille, dumt av meg å bruke vanskelige ord.

Lav B12 er også et symptom på lavt stoffskifte, denne er det viktig at du får opp. Ofte mangler vi endel andre vitaminer og mineraler, disse er essensielle for at stoffskiftebehandlingen din skal virke optimalt. Derfor er multivitaminer også noe vi ofte må leve med.

Jeg er forøvrig helt enig i at å ta medisiner i en uke ikke er noen behandling. Det tar minst 6 uker før du kan begynne å oppnå ordentlig effekt av stoffskiftemedisiner. Hos deg må du være forberdet på at dette tar tid. Det har tatt deg lang tid å bli så syk som du er nå, og det er ikke reparert på en uke. Medisineringen er livsvarig og dosen må mange ganger opp og ned før du finner det som passer for deg. Men det er verdt resultatet i andre enden

Begge de bøkene du er anbefalt er verdt å lese