Hva ens ideelle verdier er kan man vanskelig vite - man har sjelden målt stoffskifteverdier før man rammes av det.
Og det er heller ikke noen mening i å gjøre det, verdiene skal antaglig være andererledes når man behandles med fremmede hormoner, enten de er kunstige eller naturlige.

I praksis viser det seg at de verdiene du skisserte er i området av slik de fleste foretrekker.
Min oppfattning er likevel at man skal lære å lytte til sin egen kropp og forstå hvordan man bør dosere seg ut fra egen erfaring.
Tall i en tabell basert på andre mennesker er sjelden ideelt for en selv.

Så har jo flere forsøkt å øke dosen til man når "taket" her, og jeg kan forsikkre at det er totalt umulig å holde ut en slik dose. Og det er man bare nødt til om det skal bli sykdom av det. Og man må holde ut i flere år, noe som fortoner seg utopisk.
Og jeg mener faktisk at man skal øke dosen - forsiktig og langsiktig - til man forstår at den eer for høy. Så har man et viktig holdepunkt. Den ideelle dosen ligger oppunder denne et sted, så man skal bare redusere for å finne den.
Slik har man gjort det i 100år - før TSH-metoden slo igjennom på 80-tallet.

En av de viktigste oppdagelser man har gjort i forsøket på å redusere antiostoffer, er faktisk å øke dosen slik at TSH blir null.
TSH er en viktig årsak til at antistoffer kan vokse.