Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.

Jeg forsøkte å måle min i sengen med det samme jeg våkner og pånytt igjen når jeg reiser meg sakte og rolig og venter i ca 15 sekunder før måling. Det jeg oppdaget er at pulsen kan fordobles ved en så liten anstrengelse. Dette gjør at jeg blir veldig sliten. Det er verre å stå enn å gå. Veldig rart fenomen som jeg ikke har funnet svar på hvorfor. Hadde vært interessant å vite om det er dette du også sliter med. Tror du det kan være binyrerelatert med puls/trykk over brystet eller er du sikker på at det er dosen med thyroid?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det du gjorde der Blondie, er en ortostatisk hjertetest.
    http://www.polar.fi/sg-en/support?pr...2574A100375483

Om den stiger mer enn 20 KAN man være overtrent.........
    DA jeg var på Levaxin var den aldri under 30 og lå på det meste på 40, om var nær en dobbling.

Nå er den aldri over 20 - typisk 15.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Jeanette; jeg forbinder trykk i brystet med binyrer som sliter. Ikke noe god følelse; føler at noe har et "grep" om brystet/hjertet på en måte, og kroppen får ikke slappet av. Hos meg av hc avhjulpet en god del her, men jeg kan fortsatt kjenne det av og til, og da er det som om kroppen sier at den ikke vil ha mer stoffskiftemedisin for den har mer enn nok med å respondere på det som allerede er innabords.

Min fritolkning av fenomenet, men er ganske sikker på at det skyldes binyrer- hos meg i alle fall.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Det er verre å stå enn å gå. Veldig rart fenomen som jeg ikke har funnet svar på hvorfor. Hadde vært interessant å vite om det er dette du også sliter med. Tror du det kan være binyrerelatert med puls/trykk over brystet eller er du sikker på at det er dosen med thyroid?
    Ja, jeg kjenner til dette fenomenet du beskriver; jeg kan føle meg veldig sliten når jeg står og sitter, men blir kvikkere når jeg går. Det føles som en indre slitenhet.. Jeg tenker det kan være begge deler Blondie, for det er vanskelig å kjenne helt effekten av thyroiden ved binyreproblemer.. Jeg kjenner absolutt effekt, men ift. denne rare slitenheten og tendenser til brainfog ved belastninger, trykket i hjertet og følelsen av å være litt hyper, så virker det som at noe ikke følger med....Noe funker liksom ikke..
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av BeritM Vis post
    Jeanette; jeg forbinder trykk i brystet med binyrer som sliter. Ikke noe god følelse; føler at noe har et "grep" om brystet/hjertet på en måte, og kroppen får ikke slappet av. Hos meg av hc avhjulpet en god del her, men jeg kan fortsatt kjenne det av og til, og da er det som om kroppen sier at den ikke vil ha mer stoffskiftemedisin for den har mer enn nok med å respondere på det som allerede er innabords.

Min fritolkning av fenomenet, men er ganske sikker på at det skyldes binyrer- hos meg i alle fall.
    Takk for innspill BeritM, tror vi skrev samtidig

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
    Ja, jeg kjenner til dette fenomenet du beskriver; jeg kan føle meg veldig sliten når jeg står og sitter, men blir kvikkere når jeg går. Det føles som en indre slitenhet.. Jeg tenker det kan være begge deler Blondie, for det er vanskelig å kjenne helt effekten av thyroiden ved binyreproblemer.. Jeg kjenner absolutt effekt, men ift. denne rare slitenheten og tendenser til brainfog ved belastninger, trykket i hjertet og følelsen av å være litt hyper, så virker det som at noe ikke følger med....Noe funker liksom ikke..
    Blondie: Jeg har gått ned til 3 grains i dag, og hyperfølelsen og trykket i brystet har forsvunnet, OG den indre slitenheten.. Dette er byttet ut til tretthet, men det føles akkurat nå ut som om kroppen har det mye bedre. Føler meg mer i balanse på en måte. Har hatt god energi mye av dagen. Men så er dette meg da.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Skulle ønske det var dette som var problemet, men jeg hadde samme symptomene på 135mg som jeg har nå på 215mg. Jeg har mer følelse av andpustenhet enn trykkfølelse i brystet. Tror dette er binyrerelatert, men skjønner ikke det heller for jeg står jo på HC???

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Det var dumt å øke med thyroid rett etter en mensperiode.. Så jeg sliter med dette enda; altså binyrene sliter.. Det er virkelig demotiverende, men jeg fungerte tipp topp på kurs i hele går på hc smurning og ora adren som binyrehjelp.. Fantastisk bra kurs! Å som jeg er sulten på å leve.. Så kommer katastrofetankene.. jaja, nok surving, jeg er bare så jævlig lei av å føle meg som en syk 90 åring.

Kroppen føles egentlig veldig harmonisk på 3 grains thyroid, men binyrene sliter altså veldig. Er konklusjonen pr i dag hvertfall. Blir sliten etter thyroid inntak og greier, men sliter ikke med kuldefølelse osv, så jeg tenker at 3 grains er akkurat det jeg bør stå på akkurat nå. Ikke sikkert jeg skal høyere har jeg fundert på også? Tenker av og til på å innføre 15 mg til kl 18 i tillegg til 90 + 60 + 30 mg kl 06, 10 og 14. men dette er altså i tidligste laget enda.

Funderer på å legge inn hormonspiral for å redusere menstruasjoner og for å skåne kroppen for det stresset dette medfører.. Det er tydelig hvor dårlig binyrene takler dette. Jeg kommer meg liksom akkurat til hektene før neste peroide starter. Noen som har erfaringer med slik spiral?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Noen som har erfaringer med slik spiral?
    Jeg har brukt denne i snart 8 år og er veldig fornøyd med den til daglig og særlig i forhold til menstuasjon som jeg skjønner er problemet. Ikke så moro å bytte, men det gjør man jo bare hvert 5.år, så det lever jeg gjerne med. Jeg har knapt noen blødning og opplever ikke særlig pms eller noe annet som er stressende for binyrene. Spør gjerne hvis det er noe konkret du lurer på som jeg ikke har nevnt.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Å som jeg er sulten på å leve.. Så kommer katastrofetankene.. jaja, nok surving, jeg er bare så jævlig lei av å føle meg som en syk 90 åring.
    Åhhhh, skjønner alt for godt hva du mener! Var på hyttetur i helgen og gamlemor satt for det meste inne mens andre tok løpeturer og gikk lange turer....

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Jeg har brukt denne i snart 8 år og er veldig fornøyd med den til daglig og særlig i forhold til menstuasjon som jeg skjønner er problemet. Ikke så moro å bytte, men det gjør man jo bare hvert 5.år, så det lever jeg gjerne med. Jeg har knapt noen blødning og opplever ikke særlig pms eller noe annet som er stressende for binyrene. Spør gjerne hvis det er noe konkret du lurer på som jeg ikke har nevnt.
    Om dette kan avhjelpe pms osv, er det veldig interessant! Har ikke tenkt på det før. Hadde du pms før du begynte med spiral, Blondie? Syklusen styrer hele formen min og det er jeg så j..... lei av. Skjønner godt hva du mener, Jeanette!

Side 31 av 42 Først 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142 Siste

Lignende tråder

1. Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
    Av Yvai i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 10-05-10, 16:46
  2. Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
    Av Yvai i forumet Graves sykdom
    Svar: 6
    Siste melding: 10-05-10, 13:47
  3. Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
    Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 76
    Siste melding: 10-02-10, 14:24
  4. Lavt stoffskifte etter fødsel
    Av Line i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 29-08-06, 07:08
  5. Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
    Av marianne i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 25-05-05, 11:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker