Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
  1. #1
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Bor fortiden i Egypt og trives med det;-)
    Alder
    53
    Meldinger
    200

    Standard Medisin for dårlig hukommelse..

    Hmm trodde jeg hadde skrevet et innlegg her i går men det har tydeligvis ikke kommet med eller så har det forsvunnet;-) Rart for jeg så jo at detlå ute etter at jeg hadde skrevet det men men.

    Tenkte bare å si at jeg har fått vitaminer/medisin mot dårlig hukommelse, hehe.

    Medisinen heter cervitam og legen sa at det nok ikke fåes i Norge;-) Den inneholder Piracetam - 400 mg og Vincamine - 20 mg og sier ikke meg noe men jeg håper det virker. Har blitt betydelig bedre enn jeg var men det er ennå et stykke igjen.

    Av vitaminer fikk jeg noe som heter Vita stress tab. og denne inneholder:

    E - 45 IU

    C - 600 mg

    Folic acid 400 mcg

    B1 - 20 mg

    B2 - 10 mg

    Niacinamide - 100 mg

    B6 - 10 mg

    B12 - 25 mcg

    Pantothenic acid - 25 mg

    Copper - 3 mg

    Zink - 23.9 mg

    Så da gjenstår det bare å se om det kommer til å virke;-)
    I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

  2. #2
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

    Talking Sv: Medisin for dårlig hukommelse..

    Så har den nok ikke begynt å virke enda


    Sitat Opprinnelig skrevet av Trude Vis post
    Av legen min her i Egypt. Han sa jo at når man har vært undermedisinert så er det ikke rart hukommelsen blir deretter. Min er mye bedre enn før men har nok et stykke igjen og derfor sa han at han ville gi meg noen piller som skulle hjelpe meg med det;-) Pillene heter Cervitam og det er bilde av en hjerne utenpå pakken, hehe. Ellers har han også gitt meg noe som heter stress tab. som er vitaminer, denne inneholder vitaminene E-45IU, C- 600mg, folic acid- 400mcg, B1- 20mg, B2- 10mg, Niacinamide- 100mg, B6- 10mg, B12- 25mg, Pantothenic acid- 25mg, copper- 3mg og zink- 23.9mg

    Ellers har jeg også fått levaksin eller eltroxin som det heter her, hvor han sa at jeg i tillegg til å øke dosen med 25 når jeg drar til Norge må jeg også gjøre det her i Egypt når det blir under 20 varmegrader;-)

    Har endelig også begynt å føle meg bedre, fikk jammen vasket hele leiligheten på 155 kvadratmeter i går og i dag har jeg jammen fått til å trene, det var deilig det;-)
    Fin blanding, da - hvor mange om dagen skal du ta
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

  3. #3
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

    Standard Sv: Medisin for dårlig hukommelse..

    Sitat Opprinnelig skrevet av Trude Vis post
    Hmm trodde jeg hadde skrevet et innlegg her i går men det har tydeligvis ikke kommet med eller så har det forsvunnet;-) Rart for jeg så jo at detlå ute etter at jeg hadde skrevet det men men.
    Jeg leste det også, så det lå her, Trude. Du skrev også at formen er i bedring og det er gledelig

    Joda, det første virkestoffet, piracetam, selges på resept i Norge, men under et annet prepatatnavn. Spennende å høre hvordan effekten blir på dette medikamentet.

    http://no.wikipedia.org/wiki/Piracetam

    http://en.wikipedia.org/wiki/Vincamine

  4. #4
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Bor fortiden i Egypt og trives med det;-)
    Alder
    53
    Meldinger
    200

    Standard Sv: Medisin for dårlig hukommelse..

    He he, se der ja, Nei den har tydeligvis ikke begynt å virke ennå men så har jeg bare tatt en pille foreløpig da, skal tas to ganger om dagen (vitaminene bare en gange da;)

    Kan jeg spørre om hvor du fant den trøden min, jeg har leita og leita og kunne bare ikke forstå hvor den var blitt av, hehe;-)
    I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

  5. #5
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

    Thumbs up Sv: Medisin for dårlig hukommelse..

    psssst: hvis du klikker på Hurtiglenker på menylinja så kommer du bl.a til "Abonnerte tråder" -
    klikk på den så listes alle innleggene dine opp

    Og: hvis du klikker på den blå boksen i den lyseblå sitatboksen - så blir du sendt dit sitatet er hentet ifra.

    Sitat Opprinnelig skrevet av Trude Vis post
    Av legen min her i Egypt. Han sa jo at når man har vært undermedisinert så er det ikke rart hukommelsen blir deretter.
    Min er mye bedre enn før men har nok et stykke igjen ..
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

  6. #6
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Bor fortiden i Egypt og trives med det;-)
    Alder
    53
    Meldinger
    200

    Standard Sv: Medisin for dårlig hukommelse..

    He he, takk for linkene Blondie og NÅ husker jeg jo at legen forklarte hva begge de to tingene var, hehe;-)
    I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

  7. #7
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

    Standard Sv: Medisin for dårlig hukommelse..

    Sitat Opprinnelig skrevet av Trude Vis post
    He he, takk for linkene Blondie og NÅ husker jeg jo at legen forklarte hva begge de to tingene var, hehe;-)
    Ingen tvil om at denne medisineringen er verdt et forsøk, Trude

  8. #8
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Bor fortiden i Egypt og trives med det;-)
    Alder
    53
    Meldinger
    200

    Standard Sv: Medisin for dårlig hukommelse..

    AAAAHHHH, he he og så lettvint kan det gjøres, tusen takk Kevlin
    I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

  9. #9
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Bor fortiden i Egypt og trives med det;-)
    Alder
    53
    Meldinger
    200

    Standard Sv: Medisin for dårlig hukommelse..

    Tror det aller verste med denne dårlige hukommelsen er samtaler med andre folk for jeg kan faktisk glemme hva vi sitter å snakker om dersom det blir et ørlite opphold i samtalen;-) Føler meg så ofte stokk dum da det også til tider er helt umulig for meg å føle med i samtaler der det er flere mennesker innvolvert.
    I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

  10. #10
    Uregistrerte Gjest

    Standard Sv: Medisin for dårlig hukommelse..

    Hei 😊 ser denne tråden er gammel. Men finnes det andre medikamenter som man får kjøpt i Norge? Og som funker. Ble anbefalt noe på helsekosten av legen min. Snakker altså om for hukommelsen 😉

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

  1. Hukommelse
    Av Hsn i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 19
    Siste melding: 09-05-10, 20:23
  2. Diabetes/lavt stoffskifte/hukommelse/temperament
    Av svima i forumet Lavt stoffskifte og diabetes
    Svar: 3
    Siste melding: 02-02-10, 13:34
  3. Ble så dårlig
    Av heisann i forumet Mage/tarm/urinveie
    Svar: 5
    Siste melding: 15-10-07, 14:22
  4. Hørsel, syn, luktesans og læring/hukommelse
    Av ninus i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 15
    Siste melding: 09-04-07, 15:00
  5. hukommelse
    Av sofus i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 2
    Siste melding: 25-01-07, 19:51

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn