Viser søkeresultater 1 til 10 av 415

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Sv: Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.

Hey.

En liten oppdateing, og er i litt behov for samtenkning.

Gikk opp til 225 mg erfa, fra 195 mg erfa for noen dager siden pga økt tretthet.. Blr mindre trett, men føler et trykk i brystet som er ubehagelig, men dette gikk bort etter noen uker på 195mg.. Samtidig føler jeg meg fort sliten, men er på mange måter bedre enn for noen dager siden, men lurer på om dette har med for rask hjerterytme å gjøre (80 gi og ta i hvilepuls) og at det ble for mye doseøkning på en gang.. Jeg tenker å gå ned 15 mg og ta tingene fra der..men hva om dette trykket vedvarer? Andre som har gitt slike ting litt tid? Det er litt ekkelt da..

Var på ikea i dag, og kjøpesentere er mitt store mareritt, for her blir jeg fort sliten, får brainfog og alt blir bare vondt.. Men jeg holdt ut veldig lenge syns jeg, og fikk handlet mye fornuftig. Var lenge tålmodig med min kjære mor med å finne "svarte bokser" for kjøkken, noe som hun ikke fant.(Hun kunne jo ikke kjøpe noen andre da..) Og dette er jo 1000% forbedring enn for et par måneder siden da jeg omtrent ikke fant veien ut av et annet kjøpesenter..
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Hvilepulsen din er høy, Jeanette. Det samme sliter jeg med, men min synes å sving i løpet av dagen. Ligger du slik i hvilepuls hele dagen, eller bare om morgenen? Tar du hvilepulsen før eller etter du har tatt første dose om morgenen? Hva med kroppstemperaturen din?

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Hvilepulsen din er høy, Jeanette. Det samme sliter jeg med, men min synes å sving i løpet av dagen. Ligger du slik i hvilepuls hele dagen, eller bare om morgenen? Tar du hvilepulsen før eller etter du har tatt første dose om morgenen? Hva med kroppstemperaturen din?
    Nei, jeg ligger ikke slik hele dagen, jeg kan også ligge høyere og lavere i puls. Om morgenen har jeg ikke målt nå, men da er den ikke så høy. Men den freser avgårde så fort jeg står opp. Men det har den jo gjort hele tiden. Men den svinger nok endel som din, men jeg får et trykk i brystet så fort jeg beveger meg i litt større tempo.. Jeg la hvertfall merke til at når trettheten seg på før doseøkning nå, ble pulsen veldig lav.. Rundt 50 - 60|..

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Jeg forsøkte å måle min i sengen med det samme jeg våkner og pånytt igjen når jeg reiser meg sakte og rolig og venter i ca 15 sekunder før måling. Det jeg oppdaget er at pulsen kan fordobles ved en så liten anstrengelse. Dette gjør at jeg blir veldig sliten. Det er verre å stå enn å gå. Veldig rart fenomen som jeg ikke har funnet svar på hvorfor. Hadde vært interessant å vite om det er dette du også sliter med. Tror du det kan være binyrerelatert med puls/trykk over brystet eller er du sikker på at det er dosen med thyroid?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det du gjorde der Blondie, er en ortostatisk hjertetest.
    http://www.polar.fi/sg-en/support?pr...2574A100375483

Om den stiger mer enn 20 KAN man være overtrent.........
    DA jeg var på Levaxin var den aldri under 30 og lå på det meste på 40, om var nær en dobbling.

Nå er den aldri over 20 - typisk 15.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Jeanette; jeg forbinder trykk i brystet med binyrer som sliter. Ikke noe god følelse; føler at noe har et "grep" om brystet/hjertet på en måte, og kroppen får ikke slappet av. Hos meg av hc avhjulpet en god del her, men jeg kan fortsatt kjenne det av og til, og da er det som om kroppen sier at den ikke vil ha mer stoffskiftemedisin for den har mer enn nok med å respondere på det som allerede er innabords.

Min fritolkning av fenomenet, men er ganske sikker på at det skyldes binyrer- hos meg i alle fall.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av BeritM Vis post
    Jeanette; jeg forbinder trykk i brystet med binyrer som sliter. Ikke noe god følelse; føler at noe har et "grep" om brystet/hjertet på en måte, og kroppen får ikke slappet av. Hos meg av hc avhjulpet en god del her, men jeg kan fortsatt kjenne det av og til, og da er det som om kroppen sier at den ikke vil ha mer stoffskiftemedisin for den har mer enn nok med å respondere på det som allerede er innabords.

Min fritolkning av fenomenet, men er ganske sikker på at det skyldes binyrer- hos meg i alle fall.
    Takk for innspill BeritM, tror vi skrev samtidig

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Det er verre å stå enn å gå. Veldig rart fenomen som jeg ikke har funnet svar på hvorfor. Hadde vært interessant å vite om det er dette du også sliter med. Tror du det kan være binyrerelatert med puls/trykk over brystet eller er du sikker på at det er dosen med thyroid?
    Ja, jeg kjenner til dette fenomenet du beskriver; jeg kan føle meg veldig sliten når jeg står og sitter, men blir kvikkere når jeg går. Det føles som en indre slitenhet.. Jeg tenker det kan være begge deler Blondie, for det er vanskelig å kjenne helt effekten av thyroiden ved binyreproblemer.. Jeg kjenner absolutt effekt, men ift. denne rare slitenheten og tendenser til brainfog ved belastninger, trykket i hjertet og følelsen av å være litt hyper, så virker det som at noe ikke følger med....Noe funker liksom ikke..

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
    Ja, jeg kjenner til dette fenomenet du beskriver; jeg kan føle meg veldig sliten når jeg står og sitter, men blir kvikkere når jeg går. Det føles som en indre slitenhet.. Jeg tenker det kan være begge deler Blondie, for det er vanskelig å kjenne helt effekten av thyroiden ved binyreproblemer.. Jeg kjenner absolutt effekt, men ift. denne rare slitenheten og tendenser til brainfog ved belastninger, trykket i hjertet og følelsen av å være litt hyper, så virker det som at noe ikke følger med....Noe funker liksom ikke..
    Blondie: Jeg har gått ned til 3 grains i dag, og hyperfølelsen og trykket i brystet har forsvunnet, OG den indre slitenheten.. Dette er byttet ut til tretthet, men det føles akkurat nå ut som om kroppen har det mye bedre. Føler meg mer i balanse på en måte. Har hatt god energi mye av dagen. Men så er dette meg da.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Skulle ønske det var dette som var problemet, men jeg hadde samme symptomene på 135mg som jeg har nå på 215mg. Jeg har mer følelse av andpustenhet enn trykkfølelse i brystet. Tror dette er binyrerelatert, men skjønner ikke det heller for jeg står jo på HC???

Lignende tråder

1. Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
    Av Yvai i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 10-05-10, 16:46
  2. Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
    Av Yvai i forumet Graves sykdom
    Svar: 6
    Siste melding: 10-05-10, 13:47
  3. Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
    Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 76
    Siste melding: 10-02-10, 14:24
  4. Lavt stoffskifte etter fødsel
    Av Line i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 29-08-06, 07:08
  5. Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
    Av marianne i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 25-05-05, 11:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker