Viser søkeresultater 1 til 10 av 65
Threaded View
-
16-10-10, 14:40 #1
Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min fødsel
Hejsa
Nu har jeg luret her med jævne mellemrum igennem de sidste to år, og fået mange gode svar, links og lignende til mange af de spørgsmål jeg selv har haft; jeg vil derfor gerne sige TAK til alle aktive her på dette forum, og præsentere mig på høflig vis.
Jeg er en kvinde på 30 år fra Aalborg i Danmark, jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min fødsel og har siden været i behandling med Eltroxin.
Eftersom jeg er født i en tid med 2 tv-kanaler og intet internet, har jeg igennem min barn- og ungdom ikke sat spørgsmålstegn ved min behandling, ja jeg har faktisk ikke set mig selv som syg - de "småting" jeg tumlede med var nok ikke så anderledes end hvad alle andre døjede med - troede jeg. Noget af et chok at finde ud af i midten af 20'erne at utallige depressioner, smerter, hukommelsesproblemer, vægtproblemer og generel utilpashed IKKE er noget alle døjer med. Hvor blev jeg vred! At vi på denne måde negligeres af sundhedssystemet og er henvist til EEN behandlingsmetode. At jeg så ydermere er opdraget til en (naturlig) respekt for autoriteter gør det så ikke bedre - lægens ord har jeg derfor tidligere aldrig draget i tvivl.
Jeg sidder nu i en situation hvor jeg (som alle I andre) sikkert har læst mere litteratur om stofskifte, skjoldbruskkirtel, t3, t4, eltroxin, thyroid end den gennemsnitlige læge - og stadig er det rigtigt svært at bruge denne viden til noget, når man ikke er medicinsk uddannet. For ... informationssøgning på internettet er fy-fy, og man får jo nærmest stemplet "hypokonder" hvis man stiller spørgsmål til sin behandling mere end een gang, så ...
Jeg er strandet med min forsyning af Eltroxin, besat af lysten til at prøve en thyroid-variant, men i tvivl om, hvordan jeg får LOV - uden at bryde gældende lovgivning (dvs. at slå sin inkompetente skvatnavle af en læge ihjel duer ikke).
Nå, sikke en svada ... men i hvert fald: Hej med jer :-)Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!
Lignende tråder
-
Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
Av Jeanette Ws. i forumet Lavt stoffskifteSvar: 414Siste melding: 04-07-11, 11:59 -
Thyroidea-sykdom, graviditet og fødsel
Av Mod i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 5Siste melding: 11-12-09, 12:55 -
Høj TSH efter influenza
Av gitteh i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 17-01-08, 20:37 -
"Normale" prøver etter et par måneder på Armour?
Av Stina i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 02-10-07, 15:09 -
Lavt stoffskifte etter fødsel
Av Line i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 29-08-06, 07:08

Svar med sitat

Bokmerker