Sitat Opprinnelig skrevet av Rosin Vis post
Så til saken... Balder mener jeg har candida og vil sette meg på to tablettkurer jeg ikke husker navnet på, pluss regulere kosten.
Hei, Rosin

Jeg regner med at det er Fluconazol og Nystatin det er snakk om. Jeg fikk det på Balder. Jeg hadde ingen negative opplevelser med disse legemidlene (men jeg reagerer sjelden på ting). Det er soppdrepende middel. Fluconazol brukte jeg bare en uke, og så var det vel 8 uker med Nystatin. Ihvertfall følte jeg meg mye bedre etterpå. Følte meg mindre "forgiftet" enn hva jeg gjorde før kuren. Du dreper en del bakterier når du holder på med kuren (også de gode), så det er viktig å få i deg kvalitetsprobiotika. Probiotika bør du også fortsette med. Sukker er jo også bannlyst. Husker da jeg var ferdig med kuren- da våknet magen til liv igjen og jeg var fryktelig oppblåst og romlete i magen en ukes tid før den igjen ble bedre.

Noen bruker f.eks olivenbladekstrakt til å behandle Candida. Jeg tar det som forebyggende nå. Jeg tror jeg ikke har problemer med Candida lenger. Magen er fin

Grattis med ny type - koselig