Ja, det er sant at det kan være lurt å bare ta 5µg liothyronin uten å senke levaxindosen, noen har prøvd det med hell her.

Det er fordi ft4 går NED når man begynner med liothyronin.

Du har lav TSH og lav ft4 og lav ft3 fordi du har en eller annen prosess i kroppen som senker disse.
Det kan være en kronisk betennele eller inflammasjon som sender ut cytokiner som jo er kjent for å gjøre akkurat sånn.
Cellegift eller strålebehandling gjør sånt også, er du under en slik behandling nå?

Det er feil å stirre seg blind på TSH. Hos meg og mange andre blir den jo 0,02 bare man får ft4 og ft3 halvveis opp.
Jeg må ha dem minst 50% og Haug skriver at de ofte skal være høye.
Hvor, er jo individuelt.

Det med bevis for at liothyronin virker eller ikke virker, er både og, fordi de forsøk som de gjorde, underdoserte forsøkspersonene slik at både ft4 og ft3 sank og TSH steg........slett ikke noe bevis, mener jeg. man må da få ft3 opp og beholde ft4 i øvre halvdel før man kan si noesomhelst, alt annet ligner for meg personlig på forskingsjuks.
Escobar-Moreale konkluderte med at det ikke hadde noe for seg heller men at pasientene foretrakk kombinajsonsbehandling....