Viser søkeresultater 1 til 10 av 31
Threaded View
-
29-01-10, 10:42 #1
Kolesterol og TSH og B12
Hei, endelig inne på forumet, og er bare et par minutter gammel bruker

Jeg sluttet med Simvastatin i november, etter å ha snakket med flere som hadde byttet ut denne kolestrolmedisinen, og blitt bedre i muskler og ledd.
Det har jeg også blitt, men............
Tok blodprøver for en uke siden, hadde da kolestrol på 7,5(sist på 4,8), B12 på 111( sist måling på 140), og TSH på 5,(sist på 3,5),T3 4,4 og T4 på 11, (begge disse har ligget på dette i lange tider) Anti TPO 108(sist 30)
Går på 50 levaxin, men føler ikke at det hjelper noe.Det fikk jeg etter å ha måttet be om å få prøve, men jeg var så i grenseland, at legen aller nødigst ville la meg prøve..
Er jeg hypokonder, eller hva, blir i tvil. Men er helt ullen i hodet om dagen, å gå på jobb er et slit, jeg har bare lyst til å sove, kjennes som jeg har en skikkelig jet-lag hele dagen lang. Jeg blir så sliten etter å ha vært med på aktiviteter, at jeg faktisk blir sengeliggende. Men dette har vel da ikke med stoffskifte å gjøre, eller? I følge legen som ikke ville gi meg levaxin?
Har skjønt at mange ikke blir tatt alvorlig her, og jeg blir da i tvil om jeg har lavt stoffskifte eller ikke...
Ser at det kan være sammenheng med stoffskifte og kolestrol, det spurte jeg om på legekontoret, men det trodde de ikke...
Sjekket stoffskifte i 92, det var i grenseland, fikk ikke medisin da, MEN kolestrolet mitt var høyt, og ble satt på kolestrolsenkende da, (25 år gammel, kanskje ikke helt vanlig? Kunne det være at det var stoffskifte som "sa ifra" på en måte?
Skal til legen på tirsdag, og det kunne vært veldig ok å høre fra neon veteraner her, som tydeligvis kan mer enn legen min.
Vet ikke hva jeg skal gjøre, tror ikke han tar meg på alvor. Så ender vel opp med ikkenoe nytt..
Takknemlig for alle svar!
Ann K
Lignende tråder
-
HJELP, hva er det som skjer???
Av maika i forumet Lavt stoffskifteSvar: 19Siste melding: 17-04-09, 09:25 -
Hjelp meg litt noen? Satt på medisin
Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 120Siste melding: 11-11-08, 12:37 -
Trenger hjelp av noen som vet.
Av Leia i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 01-09-07, 19:24 -
Dårlige dager med lavt stoffskifte
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 81Siste melding: 09-08-06, 19:55