Så trist å høre at det kanskje er kreft. Jeg ble selv operert i slutten av mai på Aker, og har bare gode erfaringer. Ventetiden fra jeg fikk beskjed om biopsiresultatet var ca tre uker. Det var en lang ventetid, men heldigvis er dette er kreftform som vokser sakte.

Når det er kreft så fjerner de hele kjertelen og ikke bare halve. De fjerner også noen av lymfeknutene i nærheten (hos meg tok de åtte).

Jeg vet ikke helt hva som regnes som lite eller stort. Min var nesten 4 cm. Det som er viktigst er at den ikke har vokst gjennom "skallet" på kjertelen og inn i annet vev (min hadde ikke det, heldigvis).

Jeg skjønner at du har mange tanker og bekymringer nå (been there). Det jeg kan trøste deg med er at dette er en veldig snill kreftform som omtrent ingen dør av. Du kommer ikke til å dø. Behandlingen er operasjon og radiojod-behandling. Du slipper cellegift og annen ordinær strålebehandling.

Lykke til. Håper du får snakke med en spesialist snart slik at du kan få svar på alt du lurer på, og at ventetiden på operasjon blir kort.

Jeg tenker på deg.