Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Apotekerens opførsel er IKKE hjemmehørende på et apotek. Hvis jeg var dig, Ruth - ville jeg skrive til både apotekets chef og evt. til ledelsen i apotek-kæden og be` dem om at henstille til de ansatte, at politik hører ikke med bag disken på et apotek. Om ikke for egen skyld, så for alle de andre, der i fremtiden risikererer at bliver udsat for det samme som du. Sådan må man sige fra over for, ellers fortsætter det bare....

Ved øjenlægen hvad netop din tilstand hedder, andet end "tørre øjne", Vigdis? Har du fået en decideret diagnose, eller mente øjenlægen at du "bare" skulle have recepten på kunstige tårer og that's it?
Ja, jeg vurderer å skrive et brev. Jeg har brukt dette apoteket mye, de har vært så hyggelige der, så jeg ble svært paff over oppførselen til denne nye apotekeren. Nå har jeg jo ikke lyst til å gå der mer...

Og vi som har kroniske sykdommer, som gjør at vi går ofte på apotek, kan jo føle oss sårbare bare av det å gå på apoteket så ofte. Det er jo ikke det morsomste jeg gjør!

Jeg skal til øyelegen igjen om en måneds tid. Skal spørre ham hva han tenker rundt diagnose. For jeg lurer jo på om det har en sammenheng med resten av hormonubalansen jeg sliter med. Dessuten har jeg jo hatt 6 infeksjoner i øynene siden nyttår, ønsker å spørre ham hva han tenker om det. Husker i allefall at han sa etter grundige tester at jeg hadde veldig tørre øyne. Og de dråpene jeg får, blir karakterisert til bruk ved moderat/alvorlig tilstand, så jeg ett sted.