Viser søkeresultater 1 til 10 av 339
Tråd: Blondies bok
Threaded View
-
09-06-10, 21:42 #10
Sv: Jeg har hatt hypothyreose i 20 år
Armour har været i brug i mange år, men da producenten ændrede sammensætningen sidste år viste det sig, at nogle - mange - ikke kunne bruge Armour længere. Mange er så gået over til Erfa, som fremstilles i Canada. Erfa indeholder som andre former for tabletter med naturligt stofskiftehormon både t4 og t3 og hvad der ellers er af hormon i skjoldkirtlen fra det dyr /den gris, det stammer fra.
Jeg har skiftet lige over og er så heldig, at jeg ikke mærker nogen forskel bortset fra, at det så småt går bedre. Nogle mærker deres puls mere med thyroid, har jeg læst, men dem er du vel ikke iblandt, når du har været vant til at tage tilskud af t3, tænker jeg. Men det er så bare sådan, jeg tænker det, jo.
Og der må vel være en god grund til, at du har fået det t3-tilskud, så jeg kan da ikke tro, det ville være godt for dig at skifte til en løsning, der ikke indeholder t3 på en eller anden måde. Om det så virker bedre for alle at skifte fra den type medicin, du får, til thyroid, aner jeg ikke. Men så vidt, jeg efterhånden har læst herinde, er det forskelligt, hvad vi har brug for, hvad vi kan lide og ikke.
I denne tråd, i # 30, skriver Ruth om det, at grisen har mindre t3 end mennesker - det kan jo også være en tanke værd, synes jeg:
https://www.stofskifteforum.dk/showt...t=10274&page=3
Men jeg ved også, at nogle ikke kan tåle at bruge t4-medicin overhovedet - heller ikke sammen med thyroid (n'Finn er et eksempel - han har nævnt det nogle gange, men lige nu kan jeg ikke finde dem ...)
I hvert fald håber jeg, du får det, du har brug for!
Nielsigne

Svar med sitat

Bokmerker