Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Tråd: Lavkarbo og urinsyregikt
Threaded View
-
03-09-10, 21:24 #5
Sv: Lavkarbo og urinsyregikt
Hej Helgemann
Jeg kan huske, der var en anbefaling et sted herinde om bønner og linser i lavkarbo. Kom til at tænke på det, fordi jeg faldt over denne:
"Forebyggelsen består først og fremmest i langsomt vægttab (hurtigt vægttab kan udløse anfald) og undgåelse af ting i kosten, der kan medføre for stor dannelse af urinsyre. Desuden strengt mådehold med alkohol som vin, spiritus og øl, der helst bør undgås helt. Det er vigtigt at drikke meget vand og at få daglig motion. Man bør spise regelmæssigt og ikke for store måltider, gerne mellemmåltider. Det er godt at spise grønsager flere gange dagligt af alle slags, undtagen bønner, linser og gule ærter. Fisk og fiskepålæg er godt, undtagen ansjoser, makrel og sild. Spis kun lidt kød, kødpålæg, æg, ost, smør, fløde og margarine. Undgå kødsuppe, kødekstrakt og bouillonterninger, lever og nyre, der indeholder meget purin, der bliver til urinsyre i kroppen. Det bedste er at komme til at snakke med en diætist. "
Ja, jeg synes du skulle ha' det lidt i sammenhæng
Hvis du vil læse hele balladen, finder du den på http://www.alternativinfo.dk/public/...3/gigt_cvh.htm
Nielsigne
Lignende tråder
-
50 år på lavkarbo
Av Mod i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 1Siste melding: 19-12-11, 15:47 -
Urinsyregikt
Av cathrin i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 60Siste melding: 18-11-10, 13:43 -
Lavkarbo - Er det dyrt?
Av Moxa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 27Siste melding: 19-01-10, 07:50 -
Lavkarbo på Youtube
Av Mod i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 0Siste melding: 02-08-09, 03:48 -
Lavkarbo-kurser
Av Mod i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 0Siste melding: 08-07-09, 13:37

Svar med sitat
Bokmerker