Sitat Opprinnelig skrevet av Flower Vis post
hm.. jeg har ikke opplevd det lave stoffskiftet den veien at jeg har lagt på meg, for meg har det vært helt motsatt og jeg har rast ned i vekt og følt meg uvel. Jeg vet neimen ikke hva som er best, jeg
Jeg har samme erfaring som Gunnda, at plutselig vektnedgang skyldes binyrene. I sykdomstiden har jeg variert fra å være tynn som en strek i perioder der binyrene har slitt ekstra, til å være en ca 4-5 kg over matchvekt pga stoffskiftet. Siste gang binyrene mine streiket, gikk jeg brått ned i vekt. Mistet vel en 5-6 kg på under to uker.

(Situasjonen pr i dag er at jeg er heller småtjukk grunnet DHEA jeg gikk på for en tid tilbake, men nå tror jeg vekten går ned igjen. Vær litt obs på DHEA dersom legen nevner det, det finnes bedre alternativer).

Jeg synes også at din dose høres lav ut! Bruker selv 200 mg Thyroid. Fysiologisk dose Cortef ligger rundt 20 + mg (og så varierer det jo hvor godt kroppen tar opp kortisonet). Tror du har alt å vinne på å øke dosen litt mer, og en må uansett gjøre sine egne erfaringer og derigjennom lære seg kroppens reaksjoner. Må gå på noen småsmeller en gang i blant på veien til å skjønne hvordan kroppen vil ha det, for det må man erfare selv. Jeg begynner ihvertfall å innse det. Men jeg kjenner meg igjen i det å være engstelig for hvordan kroppen skal takle endringene.