Nå har jeg lest litt om lavkarbo, prøvd noen oppskrifter, og skal låne bøker på biblioteket.

Men det jeg har funnet ut, at de matsortene man skal bruke i en lavkarbo diett, er "farlig" for urinsyregikt. Som f.eks. at det anbefales å spise masse nøtter og grøn erter. Det anbefales jo og, å spise masse kjøtt, noe som også er farlig for urinsyregikta.

Grønnerter på boks prøvde jeg, men da ble jeg kvalm, og fikk masse luft i magen.

Jeg prøver å spise brød en gang i døgnet, og da blir det som regel 100% grov brød. Men det som er rart, er jeg merker at brød ikke er så heldig for meg. Jeg begynner som regel å fryse med en gang, og blir kjempe trøtt.

Har jo her inne en annen tråd om kosthold og stoffskifte. Der ble jo lavkarbo anbefalt på det sterkeste. Men når mye av innholdet i en lavkarbo diett, ikke passer meg, hva skal jeg da spise???? Foreløpig går det på havregrøt med store havreflak, brelett, og rosiner; og hjemmelaget havremüslii med bl.a. yoghurt uten sukker. Kjøtt tør jeg nesten ikke røre, for da lever jeg i et smertehelvete. Jeg kan jo ikke leve som på Farmen på tv2, med grøt nesten hver dag...

og TIL HELE SYSTEMET!!!!!!!!!!!!! (les: kroppen min)