Viser søkeresultater 1 til 10 av 42
Threaded View
-
18-08-10, 12:25 #34
Sv: Svelgvanskene har kommet snikende
Jeg gik på 200 µ Euthyrox om dagen. Det blev af mange læger betegnet som en stor dosis, men ikke desto mindre slog den ikke til mht dannelsen af t3.
Da jeg skiftede til Erfa, gik jeg direkte fra den ene dag til den anden over på 125 mg om dagen; jeg tog en kvart tablet ad gangen i løbet af nogle timer uden mad imellem. Jeg mærkede umiddelbart ingen anden forskel, end at jeg blev varm i hovedet
Jeg tager nu 187,5 mg om dagen (1½ tablet à 125 mg), undtagen, når jeg skal have menses, for da sætter jeg dosis op med en kvart eller en halv tablet, så jeg får op til 250 mg. Det er fuldstændig udramatisk og gør bare, at jeg har det bedre - lider mindre af PMS.
Jeg har tidligere taget hele dosen om morgenen, men nu er jeg gået over til at tage 125 mg om morgen og så ½ tablet senere - jeg vil ha' den inden kl. 14. Denne ændring har jeg lavet for at spare lidt på krudtet
Og det virker fint. Jeg oplever til gengæld, at jeg skal passe på med ikke at bruge alle de kræfter, jeg får ud af det; jeg skal spare lidt sammen for at skåne kroppen. Ikke gøre alt, jeg kan, men glæde mig over, at jeg kan
Og jeg skal sætte grænsen i god tid, så jeg ikke bliver for slidt.
Mht hjertebank tænker jeg altid på, at nok kan medicinen presse hjertet, hvis man får for meget, men det modsatte kan jo ligeså godt ske; at man presser hjertet ved at få for lidt medicin. Når man bruger thyroid, brænder man det jo af i løbet af dagen - derfor føler jeg altid, hvis jeg får hjertebank om aftenen, at da kan det jo ikke være overdosering, for så ville jeg mærke det meget tidligere. Nej, om aftenen banker mit hjerte nogle gange ekstra for at få mig til at gå i seng
- Gerne med for eksempel 4 x 300 mg magnesium indenbords, i øvrigt.
Nielsigne
Lignende tråder
-
Svar på binyrestatus er kommet...
Av Jeanette Ws. i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 18Siste melding: 27-07-10, 18:32 -
Endelig er jeg kommet dit jeg skal :)
Av Qa i forumet PresentasjonerSvar: 14Siste melding: 20-12-09, 20:07 -
Har ERFA kommet til noen andre land?
Av camomilla i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 1Siste melding: 09-11-09, 12:09 -
hjelp med hvordan jeg kan få kommet igang å jobbe... please?
Av Lissa i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 13-10-06, 21:21

Svar med sitat
Bokmerker