Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
09-12-09, 20:35 #1
Lavt stoffskifte, Levaxin og lavkarbo
Har spist lavkarbo nå i over 1 år og er godt fornøyd med effekten både på vekten og generell form, men....... Stoffskiftet mitt har i denne perioden stadig blitt dårligere og vanskeligere å stablisere etter å hatt ganske grei kontroll i 18 år med medisinering, slik at i forhold til stoffskiftet er det nødvendigvis ikke noen vidunderkur.
Spiser godt med lovlige grønnsaker og masse fett. Kunne nok spist noe mer protein, men har fokusert på å ligge under 50 gr karbo og få i seg nok fett. En ting har jeg funnet ut og det er at jeg ikke blir dårlig av å spise raske karbohydrater en sjelden gang. Må innrømme at når jeg skal en sjelden gang skjeie ut, skjer det ofte med et stykke varmt nybakt brød eller annen gjærbakst. Snop og kaker frister ikke.
Jeg slanket meg drøyt 30 kg ved hjelp av først lavkalori og oppstart av trening. Siden gikk jeg over på Ketolyse med godt resultat. Har nå en BMI på 25 og har holdt vekten stabilt (varierer innen 1-2kg) i litt over 1 år ved hjelp av lavkarbo (<72gr karbo) daglig. Spiste etter ketolyse tidligere. Mye rart blir sagt om lavkarbo, men jeg har aldri spist så mye og variert med grønsaker som etter at jeg begynte å spise lavkarbo/ketogent. Det er gode mengder en kan spise så lenge en velger riktig
Eneste som har vært litt irriterendes er at etter jeg slanket meg og har begynt å trene en hel del har stoffskiftet vært helt på tur. Gikk fra å være godt dosert til å øke og slite med å finne den riktige dosen med Levaxin. Selv om jeg har fått FT4 på 26, ligger TSH på ca 1,5, T3 rett under 4 og kroppen sender konstant signaler på lavt stoffskifte - det jeg kaller kjernekald (kulden ligger som en iskjerne i kroppen, tørr hud, vann i kroppen, håravfall og konstant uopplagt. Uansett er det deilig å ha tatt av over 30 kg og holde vekten. Herlig å kunne bruke klær fra vanlige butikker å ha et kjempeutvalg etter å ha måttet ta det som passet i str 50-52
Etter at jeg slanket meg over 30kg og har begynt å trene en hel del har stoffskiftet vært helt på tur. Gikk fra å være ovevektig og godt dosert til å øke og slite med å finne den riktige dosen med Levaxin. Selv om jeg har fått FT4 på 26, ligger TSH på ca 1,5, T3 rett under 4 og kroppen sender konstant signaler på lavt stoffskifte - det jeg kaller kjernekald (kulden ligger som en iskjerne i kroppen, tørr hud, vann i kroppen, håravfall og konstant uopplagt.
Lurer på om treningsmengden gjør at jeg trenger med Levaxin (tar nå 225x5 og 150x2 i uken) eller om jeg trenger tilførsel av T3?
Trener nå turn 1 time, håndballtrening 2x90 minutter + eventuelt kamp og er jeg ivrig prøver jeg også å få med meg 75 min step eller en joggetur i uken.
Jeg har tenkt å ta nye stoffskifte-prøver neste uke, så jeg venter til etter denne med å prøve for mye på egenhånd. Kan jo prøve å ta 300 mikrogram noen dager når jeg trener mye og se om det hjelper. Å ta dobbel dose bare en dag har ingen effekt. Det har jeg prøvet et par ganger.
Det eneste som skjedde forrige gang var at TSH gikk ned marginalt, FT3 endret seg heller ikke noe særlig, mens FT4 økte fra 21 til 26 på 8 uker.
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte, bivirkninger av Levaxin?
Av Minnitee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 27-02-16, 22:44 -
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt stoffskifte og slanking med lavkarbo
Av Ingvild i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 13Siste melding: 19-03-10, 19:26 -
Smerter pga lavt stoffskifte, levaxin, armour
Av Stina i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 18Siste melding: 01-09-07, 13:05 -
Lavt stoffskifte - levaxin - menstruasjon.
Av siri i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 03-07-07, 12:46

Svar med sitat
Bokmerker