Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
10-08-10, 08:15 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Jeg tok min første pille 10 mg pregnelonone i går kveld. Mulig det er innbilning men jeg tror faktisk jeg kjenner forskjell. Klarere i hodet og humøret er bedre. Har fått en "letthet" i kroppen jeg ikke har kjent på lenge. Dog er jeg en smule "gira" (litt hjertebank) hvilket ikke er så bra egentlig, så det bekymrer meg litt.
Kortisol har ikke vært nok for meg - hittil i alle fall. Har prøvd dagsdoser opp til 30 mg. Har merket effekt men fremdeles vært veldig trøtt og sliten- dog ikke så sliten som uten. Skal være forsiktig med å get my hopes up, men pregnelonone virker jo lovende så langt. Overrasket over at jeg kjente effekt med en gang. Så håper jeg bare at kroppen ikke blir for vant til det og går ned i sliten- modus etter hvert. Progesteron krem merket jeg absolutt ingenting av så må si jeg er litt overrasket. På nettet advarer man mange steder mot bruk av pregnelonone, også når man har adrenal fatigue. Wilson derimot anbefaler det, og jeg stoler på han!! Tror dog jeg må ha en ganske lav dose- til å begynne med i alle fall. Wilson sier at doser fra 10-40 mg er ok.
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker