Hei alle sammen Ny her i dag

Jeg holder snart på å bli gær'n!

Går på levaxin 150 mcg og liothyronin 20 mcg (10x2). Gått på medisin siden 2005 nå.

Problemet mitt er at jeg lurer på om jeg egentlig hadde hypo i utgangspunktet. Da legen satte meg på medisiner, var disse tallene bakgrunnen:

FrittT4 9,6 ref 9-22
FrittT3 5,2 ref 2,3-5,7
Tsh 2,26 ref 0,20-4,0
Ingen antistoffer

Jeg har ikke merka NOEN bedring som helst etter jeg begynte med medisin bortsett fra den aller første uka på levaxin. Har økt dosen uten å bli bedre, heller værre. Det jeg sliter med nå er jeg at jeg er ekstremt slapp, trøtt, har en jævlig kribling i hender og føtter (spesielt når jeg våkner), sover maks 4 timer om natta og våkner av at jeg har en ekstrem uro i kroppen, relativt høy puls, varm og blir fort svett ved fysiske anstrengelser, hjernen går på høygir (som å prøve å ta inn flere kanaler på en gang), jeg er på do gjennonsnittelig 4 ganger om dagen for å bommelomme (ikke løs avføring), i perioder er jeg sinnsykt skjelven på spesielt v.hand (problemer med å holde kaffekoppen oppe uten å skvulpe), sulten hele tida, ustabilt humør and the list goes on and on det værste er det med søvn uten tvil. Har tatt sovepiller og da har uroa forsvunnet, men etter jeg kutta de ut er jeg den samme igjen.

Nå er prøvene mine sånn her:

FrittT4 14,8
FrittT3 5,5
Tsh 0,01 (ikke målbar)

I følge prøvene er jeg ikke overdosert, men jeg føler meg slik. Min teori er at jeg er egentlig ikke hypo, men symptomene jeg har er pga. at kroppen får tilført kunstige hormoner når den egentlig ikke trenger det. Den jobber da på høygir for å holde produskjonen nede. Kan det ligge noe i det? Jeg holder seriøst på å tørne snart
Jeg kan ikke huske at jeg sleit med søvn og uro før jeg begynte med medisiner. Dette er noe som har blitt værre med årene.

Monica