Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: Smør med.... soya??
Threaded View
-
14-07-10, 11:00 #1
Smør med.... soya??
Flere gange, senest i dag læser jeg om smør nævnt i forbindelse med soya, f.eks.:
Er norsk mejerismør iblandet soya?Bare pass på at du ikke spiser noe som inneholder soya (som f.eks. smør) i inntil tre timer etter inntak av Erfa. Det står på Erfas hjemmeside at soya kan hindre opptak av tabletten i tarmen.
Almindeligt dansk smør er "bare" smør, med salt eller uden. Så er der "smørblandinger" med vegetabilske olier, for at gøre det smørbart direkte fra køleskabet. Der er produkter hvor varedeklarationen oplyser kun om at det indeholder uhærdet vegetabilsk olie. Dem køber jeg aldrig, da jeg helst vil vide, hvilken olie er i produktet.
Så er der andre smør-produkter og de økologiske, hvor deklarationen oplyser om, at produktet indeholder raps-olie, økologisk i økologisk smør. Dem køber jeg gerne. Rapsolie er OK mener jeg.
Vil de sige, at der er soyaolie tilsat de norske smørprodukter? Hvad ellers af soya skulle man bruge i blandings-smør?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Erstatning til smør, margarin og olje.
Av maika i forumet Helbred og kostholdSvar: 8Siste melding: 06-11-10, 17:33 -
Soya
Av lilly i forumet Helbred og kostholdSvar: 23Siste melding: 02-10-07, 19:05 -
Soya
Av brits i forumet Nyttige linkerSvar: 0Siste melding: 25-07-06, 12:40

Svar med sitat
Bokmerker