Viser søkeresultater 1 til 10 av 45
Threaded View
-
10-07-10, 18:17 #6
Sv: Mine erfaringer med kombinationsbehandling
Så vidt jeg vet, rett på meg om jeg tar feil, blir TSH lav ved bruk av Liothyronin. Akkurat som ved bruk av thyroider som ERFA og andre brands. Legen bør vel holde øye med FT4 og FT3 for at du skal få det optimalt på din behandling med både T4 og T3 medisin. TSH må vel nesten glemmes der du er å, om den ikke går helt amok, og det burde det vel ikke være noen grunn til ved alminnelig Hashimotos.
Ved å senke T4 når TSH blir lav, sender legen deg tilbake omtrent der du var, eller verre. Finn har skrevet noe godt om dette ett eller annet sted. Du bør forsøke å lese deg opp for å argumentere med legen din, se her på forummet og andre steder blant annet kan du se om du finner noe på forummet kombinasjonsbehandling
Min TSH nå som jeg går på thyroider er 0.07. Og det er helt normalt at det blir slik. Dermed blir FT4 og FT3 viktig som en pekepinn på hvor du er. En endokrinolog og overlege som jobber på Thyreoideaklinikken på Aker sykehus i Oslo sier følgende[QUOTE]Hei
Vi pleier å anbefale at Levaxin justeres slik at TSH ligger mellom 0,5 og 1,5. og at FT4 blir lligende i øvre halvdel av referanseområde.
OBS: referanseområdet for stoffskiftehormonene varierer for de ulike laboratoriemetoder.
Armour inneholder både T4 og T3 . T3 har kort halveringstid i blod og gir en topp i stoffskiftet ca 1 1/2 time etter tablettinntak. Hypofysen som lager TSH "måler" konsentrasjonen av FT3 og FT4 i blod. Når det er topper i stoffskiftet vil hypofysen nedregulere sin TSH-produksjon. Pasietenter som bruker Armour har derfor ofte ikke målbart TSH: TSH blir derfor ikke noe brukbart mål på om dosen Armour er riktig . Pasienter som bruker Armour må få målt fritt T4 og Fritt T3. Legen må passe på at verdiene for FT4 og FT3 ligger under øvre normale referansegrense. Hvis pasienten får for mye Armour kan det føre til hjertebank, uro og varmeintoleranse.
Vennlig hilsen Louise Koren Dahll
overlege, thyreoideapoliklinikken. OUS Aker.
Hun sier også et annet sted, finner det ikke nå, at de som har Hashimoto bør ligge i øvre måleområde på FT4 for å ha det bra.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Mine erfaringer med kombinationsbehandling
Av Anne H H i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 74Siste melding: 27-01-17, 08:55 -
Erfa Thyroid og erfaringer.
Av Jeanette Ws. i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 130Siste melding: 03-09-10, 16:42 -
Kolesterol og erfaringer
Av Martha i forumet KolesterolSvar: 3Siste melding: 09-06-10, 17:44 -
Erfaringer med levaxin?
Av snusmumrikken i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 9Siste melding: 13-09-08, 20:15

Svar med sitat
Bokmerker