Viser søkeresultater 1 til 10 av 45
Threaded View
-
10-07-10, 06:47 #1
Mine erfaringer med kombinationsbehandling
Hej Alle.
Jeg vil gerne dele mine erfaringer med min sygdom.
For 1½ år siden fik jeg konstateret hashimoto. Og i 15 mdr har jeg gennemgået helvede med forskellige doser og fabrikater af T4. Jeg har svinget i doser mellem 50 og 200µg om dagen, men uden at få det bedre. Symptomerne er de klassiske med træthed, svimmelhed, uld i hovedet osv osv -- som I alle sammen kender til hudløshed. Jeg har kunne mærke at jeg på høje doser har haft det anderledes fx med mindre søvnbehov og let hjertebanken, men jeg havde det akkurat lige så skidt. Jeg og min endo forventede at idet jeg kunne få det anderledes på høje doser at det så KUN var et spørgsmål om dosis justering, og jeg lå omkring de 150+/-25 i rigtig lang tid, men ingen dosis var god. Jeg blev også undersøgt for alt muligt andet med scanninger og blodprøver etc. For ca 1½ mdr siden overgik jeg til at supplere min T4 med lidt T3, i 4 uger var der ingen ændringer men så pludselig fik jeg det utrolig meget bedre, det gav udslag i at jeg i stedet for at gå i seng kl 8 kunne fungere ved at være vågen til kl 10, ulden i hovedet forsvandt og min generelle træthed i løbet af dagen forsvandt også. Jeg mindes ikke at have haft det bedre. Det har nu varet i 10 dage og jeg er meget optimistisk, jeg døjer dog stadig med lidt svimmelhed, liiidt træthed, hjertebanken og kuldefornemmelse - men det kan måske være et spørgsmål om tid. Lige nu er det som om jeg har både tegn på lavt og højt stofskifte, men det har jeg også hørt andre berette. På opfølgning på blodprøve fik jeg sat t4 dosis lidt ned da TSH var meget lav (det ved jeg ikke om var klogt, men nu får vi se!). Mit diastoliske blodtryk faldt hele 15 værdier på disse 2-3 uger og mit høje kolesterol er også faldet hurtigt. Jeg ønsker inderligt at få mit liv tilbage, og det her har givet mig håb, og jeg håber at I kan bruge min historie til noget. Jeg ser at der er andre herinde der pt er på kombinationsbehandling, dog uden hurtig stor effekt - for mig tog det altså 1 måned.
Hilsen Paxx
Lignende tråder
-
Mine erfaringer med kombinationsbehandling
Av Anne H H i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 74Siste melding: 27-01-17, 08:55 -
Erfa Thyroid og erfaringer.
Av Jeanette Ws. i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 130Siste melding: 03-09-10, 16:42 -
Kolesterol og erfaringer
Av Martha i forumet KolesterolSvar: 3Siste melding: 09-06-10, 17:44 -
Erfaringer med levaxin?
Av snusmumrikken i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 9Siste melding: 13-09-08, 20:15

Svar med sitat
Bokmerker