Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Threaded View
-
06-07-10, 18:28 #3
Sv: Multitalentfull kraftpakke - vitamin E
For det første finner jeg knapt en ting soya er bra for. Det er ikke bare E-vitaminer som kommer med soya i kapselen. Veldig mye av kosttilskudd i kapsler inneholder soya i en eller annen form. Generelt sett er det "nesten umulig" å holde seg helt borte fra soya. Og skal jeg først ha det velger jeg heller en bit melkesjokolage innimellom.
Jeg vet ikke om noen egentlig vet i hvilke mengder soya er skadelig, og om soya egentlig er skadelig for alle. (Har litt reserch igjen på dette feltet) For alle med endokrine lidelser er det derimot ingen ting med soya (unntatt noen få produkter) som er helsefremmende, selv om det selfølgelig er uenigheter om dette. Soya er også ett av de stoffene med mange allergener og har man antistoffer er det etter min oppfattning lurt å forsøke å holde seg unna allergener i den grad man klarer. For min del blir det ikke lite soya om det skulle vært soya i alle kapslene jeg sluker daglig.
Det er i tilskudd mulig å finne gode produkter fra kjente, store velrennomerte produsenter om man handler på nett - (i Norge er det ikke mulig med alt) som ikke inneholder soya (eller dl-syntetforbindelser)og da velger jeg å gjøre det. Det er imidlertid litt jobb siden det ikke bare er soya man ser etter når man leser innholdsfortegnelser. Swanson har jo stort sett gode produkter - litt ulikt om de har soya eller ikke i de ulike produktene sine og slik er det med alle. Jarrows tocotrienoler har ikke soya men Jarrow har f.eks. også soya i noen av sine kapsler så det nytter ikke bare å holde seg til en produsent heller dessverre. Men man får jo litt erfaring etterhvert heldigvis.
For ordens skyld har jeg ingen forbindelser med produsentene av produktene jeg navnga. Kun produkter jeg bruker selv og er veldig fornøyd med.
I mange tilfeller der jeg har bommet og kjøpt feil har jeg brukt opp boksen og byttet til noe som jeg finner bedre når jeg har blitt klar over det (med innhold jeg ønsker) når jeg må supplere. Andre ganger har jeg "tatt tapet" og slengt hele boksen i bøtta eller gitt den bort til venner og kolleger som ikke er så "sære" som meg.
H:-)
Lignende tråder
-
B12-vitamin
Av nora i forumet B-vitaminerSvar: 128Siste melding: 01-12-11, 18:13 -
10.000 IU D3-vitamin, betændelse i tandroden, cortisol, thyroid og C-vitamin
Av Anisa i forumet D-vitaminSvar: 4Siste melding: 21-05-10, 18:35 -
D-vitamin..........
Av Tiffen i forumet D-vitaminSvar: 6Siste melding: 18-11-08, 13:05

Svar med sitat
Bokmerker