Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Threaded View
-
06-07-10, 16:03 #7
Sv: Ikke korroder! Selen - antioksidant og spormineral
Jeg vil tro du fikk melding fra Balder om 100 - 200mcg/dag. Det kan du fint ta i tillegg til de 30 mcg som er i multien. Solary har bra selenmethionin i 100 mcg. Det er så vanlig at selen ligger lavt at det sikkert er årsaken, imidlertid er jo ikke selen noe som tar lang tid å analysere så du kan jo godt vente om du er usikker. Jeg tar selen selv om jeg har gode verdier - som antioksidant.
Jeg ville kastet boksen med selen av gjær - har gjort den bommerten selv også noen ganger. Eller gi den bort til noen som ikke er stoffskiftesyke - (gjær, candida, sopp osv.)
Naturlig vitamin E: se tråden jeg har skrevet om E-vitamin skrevet om det litt langt ned.
Omega 3,6 og 9 av linfrø: Om du trenger mer selen får du svar på når prøven er analysert. Gjelder i stor grad planteoljer som bare inneholder omega 6. Vet ikke om det er Udos du bruker men bare sjekk om det er soya i kapselene. Om det er plantebasert med soya i kapselen ville jeg byttet dem ut med noe som ikke er soyabasert når boksen er tom.
Omdanning T4 til T3 - mage/tarmhelse kan ha noe å si da ca. 20% av omdanningen foregår her. Probiotika på FOS base for å stabilisere og forbedre mage/tarmfunksjon er jo verd å forsøke...
H:-)
Lignende tråder
-
Selen
Av Gjest i forumet SelenSvar: 45Siste melding: 06-07-10, 11:05 -
Om paranøtter og selen
Av Thomas W H i forumet SelenSvar: 7Siste melding: 23-07-09, 00:14 -
Selen
Av Lisbeth i forumet SelenSvar: 4Siste melding: 02-02-08, 19:32 -
Selen......
Av Linn i forumet SelenSvar: 0Siste melding: 22-03-07, 09:24

Tusen takk fra alle oss som trenger å vite mer