Viser søkeresultater 1 til 10 av 266
Threaded View
-
02-07-10, 07:07 #8
Sv: Sliten nybakt mamma trenger noen råd for å komme ut av dette marerittet!
Binyrer og andre plager som vi hypo kan ha: Det ser ut til at Osloakutten har et par leger i helhetsmedisin. Du trenger ikke bestille time, men det kan være lurt. jeg kjenner spesielt til den kvinnelige legen (se under spesialist, der står "allmennleger" med hennes navn, men hun har ferie nå til slutten av juli). Det er billigere enn på Balder. Til den personen jeg kjenner, sa hun at hun var spesielt opptattt av binyrer. Den personen jeg kjenner, er under utredning for subklinisk stoffskifte, og prøvesvar er ennå ikke analysert. Ut fra legens utttalelser var det ikke tvil om at vedkommende ville få medisinsk hjelp ( i motsetning til hos fastlegen, som skulle vente og se, sic). Det kan være et rimeligere alternativ til Balderklinikken eller Heggeli helhetsmedisin for å få adekvat hjelp.
B-vitamin: Referanseområdet er vidt, så du trenger ikke engste deg for å gå for høyt, det kan ta lang tid å komme seg opp, med mindre du får sprøyter, som er litt dyre. På Heggeli mener de at folk med hypotyreose bør opp i 1000, altså over referanseområdet som er på ca 700 mener jeg å huske, for å ha det bra.
Det er jo sommer nå, så å sole deg uten å bruke for mye solkrem vil gi deg D3 vitamin. Bruker du sokrem over hele kroppen vil det blokkere for D3. D3 bør sjekkes og følges opp over tid. Mange leger er ikke klar over hvor viktig D3 er for oss. De fleste i Nordeuropa har mangel på D3, som er et hormon og ikke et vitamin.
Når du skal til legen, lag deg en huskelapp du jobber med flere dager før. Du har sikkert litt glemsel som ett symptom som de fleste av oss? da er en lapp lurt, med alle blodprøver du vil ta (tas på morgenen, ofte er fastende lurt for mange av dem) samt alle spørsmål. Du vil sikkert oppdage etterhvert at fastlegen din vet skremmedne lite...• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 402Siste melding: 06-02-20, 19:22 -
Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 18-09-10, 10:16 -
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 8Siste melding: 02-02-10, 13:01 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat

Bokmerker