Besvarer Vigdis's kommentar fra tråden overdosering- forskning på bivirkninger, for ikke at kapre den oprindelige tråd af Bittebitt.
Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Interessant det du sier om hvor du ligger, Anisa. Jeg visste at du lå litt høyt, men ikke så høyt! Hvor ligger FT3 hos deg? Og mener ikke legen at du ligger for høyt? Spennende lege!

Anisa, har du testet ut formen på lavere FT4? Ble du sløv da?
Det er derfor at jeg er blevet påført sygdom af lægerne, Vigdis . De kunne ikke fatte, at man kunne ligge så højt i T4 uden at være syg af hyperthyreose. Havde jeg blot vidst den gang, hvad jeg ved i dag.

Hvor jeg på de daglige 100 mcg Eltroxin lå på ca. 15-16 FT4 og var i fuld fart ved at forfalde, ligger jeg nu på ca. 28+ FT4 på kun varierende 3-3½ Grain/dag. Jeg kan ikke forklare det med andet, end at min "medfødte omdannelsesapparat" kan bruge Thyroid, men det kunne ikke bruge syntetisk thyroxin. Noget andet er, at min restkirtel er kommet til live igen, efter skiftet til Thyroid. Jeg har jo aldrig været stofskiftesyg til at begynde med, så der var ikke noget med antistoffer osv. og mens de over tyve år på Eltroxin har "bedøvet" restkirtlen, har Thyroid øjensynlig genoplivet den igen.... Det siger UL-lægen også.

Jeg går hvert år til en privat UL-undersøgelse af barmen (forbyggende/brystkræft), og "for sjov" kigger vi altid også lidt højere op på restkirtlen. Lægen siger, at den er ikke længere så "sort" som før og faktisk ligner det et jævn og levende skjoldbruskkirtel-væv. Den har aldrig været skrumpet i størrelsen, trods over 20 år på Eltroxin og jeg er derfor meget skeptisk over for påstanden om, at det alene er behandlingen, der får kirtlen til at skrumpe (hos de syge uden antistoffer).

Ja, lægen har for længst opgivet at følge med og nøjes med kun at hjælpe med recepterne på Thyroid. H*n kan jo se, hvor godt det virker, siger h*n.

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Jeg har tenkt på det, jeg ser en del familier rundt her vi bor hvor det er en idrettsmamma eller en idrettspappa og flere idrettssønner eller døtre. Og de virker temmelig hypre på meg, de fleste av den typen. Og det hadde vært spennende å tatt FT4 og FT3 på slike mennesker og sett hvor de lå? For de er jo slik de er, ikke sant? Det er jo normalen for dem å alltid virre rundt og sparke en ball, stå på rullebrett, sykle og løpe i skogen. Jeg tror jo at det du skrev ett sted, Anisa, om at FT4 er satt for lavt for en del aktive mennesker.
Jeg har tænkt meget over det, men skrevet kun lidt. Sidst i tråden "Normalområdet" findes ikke