Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Threaded View
-
01-06-10, 22:42 #1
Ang. giftstoffer i modermælk
Lige kort ang. giftstoffer i modermælk, så har jeg læst dette på andet fora:
Det er i de 3 første mdr. af graviditeten, altså inden barnet får modermælk, at miljøgifte skader mest - og at modermælk hjælper kroppen med at komme af med igen fordi det giver en bedre tarmflora (og her er det så måske godt at bruge probiotika, som også findes i udgaver til spædbørn, hvis man kun bruger modermælkserstatning)
Op imod 90 % af de miljøgifte, der findes i modermælk, kommer direkte fra moderens kost under amningen (dvs. ikke fra mobiliseringen af fedtvæv og de oplagrede stoffer), og at moderen ved at skære ned på indtaget af fedtholdige animalske produkter kunne begrænse mængden af gifte, barnet blev udsat for. Moderen kan også mindske påvirkningen fra organiske miljøgifte som feks PCB ved at undgå store, hurtige vægttab i graviditeten og
i starten af fuldamningsperioden.
Og så er der dette link:
Contaminants in Human Milk: Weighing the Risks against the Benefits of Breastfeeding: http://ehp03.niehs.nih.gov/article/f...9/ehp.116-a426
Det skal lige siges at det ikke noget jeg har sat mig voldsomt ind i, men jeg synes lige det skulle med nu hvor snakken kom ind på giftstoffer i mælken.

Svar med sitat
Bokmerker