Viser søkeresultater 1 til 10 av 30
Threaded View
-
22-05-10, 20:41 #5
Hvorfor merker jeg absolutt ingen bedring?
Hei folkens.

Jeg fikk diagnosen lavt stoffskifte i begynnelsen av april iår, og har nå tatt 75 mcg Levaxin per dag i ca 6 uker, og merker absolutt ingen endring/bedring i symptomene på sykdommen. Skal til legen på tirsdag, og da blir helt sikkert medisindosen økt litt mer.
Før behandlingen med Levaxin ble startet, hadde jeg veldig mange av symptomene man kan ha på lavt stoffskifte. Jeg forstår jo at det vil ta litt tid å finne den dagsdosen som er rett for meg, og at det er viktig å øke dosen forsiktig. Selvfølgelig trodde jeg ikke at jeg som ved et "trylleslag" plutselig skulle føle meg tilnærmet frisk, men jeg var likevel så naiv (?) at jeg trodde at jeg iallfall ville merke en gradvis bedring på noen av områdene. Bittelitt iallfall.... Men neida - absolutt ingenting - hukommelse og konsentrasjon er til og med blitt enda verre enn for et par måneder siden (merker det særlig på jobb, er nå 25% sykmeldt så det går bedre på det området kun fordi jeg jobber kortere dager). Utmattelse, tretthet og uopplagthet er på samme nivå som tidligere. Samme gjelder smerter i muskler og ledd. Søvnproblemer likeså (sover kjempemasse, og sliter samtidig med innsovning - uansett hvor trøtt jeg er tar det minst 45 min før jeg sovner, av og til flere timer).
Forresten er det en ting som har stoppet etter at jeg begynte med Levaxin - vektøkningen. Jeg har nok hatt lavt stoffskifte i minst 5 år, kanskje lenger, men opplevde ikke den "typiske" vektøkningen før nå nylig. Fra desember 2009 til april 2010 la jeg plutselig på meg over 6 kg, vekta økte jevnt og trutt selv om jeg passet på hva jeg spiste, begynte å trene osv. Men siden jeg begynte med Levaxin har vekta stått stille, den har ikke gått ned men har heller ikke økt et eneste gram.
Men burde jeg ikke merket en bitteliten bedring nå på noen av de andre symptomene, etter 6 uker, selv om jeg foreløpig sikkert er "underdosert"??? Jeg vil gjerne høre fra andre som er kommet litt lenger i behandling enn jeg selv er, regner med at erfaringene er forskjellige men jeg blir glad for alle svar uansett!
Hilsen Atina.
PS: Fordi jeg i mange år har følt meg i "dårlig form uten grunn", er det også tidligere tatt blodprøver med tanke på lavt stoffskifte. Her er resultatene som jeg husker i farta:
I 2003: TSH ca 2,0 - vet ikke FT4
I 2005: TSH såvidt over 4,0 - FT4 15,0
Beg. av april 2010: TSH 12,26 - FT4 9,0
Lignende tråder
-
Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 25Siste melding: 11-06-10, 12:27 -
Jente på 21 år som nettopp har begynt på medisiner for lavt stoffskifte
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 148Siste melding: 13-09-08, 10:17 -
Nettopp fått diagnotisert høyt stoffskifte.
Av Howdy i forumet Høyt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 28-06-07, 11:48 -
Vi har fått vite at jenta vår på 3,5 år har lavt stoffskifte
Av mamma til 4 i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 6Siste melding: 22-12-06, 20:58 -
Når jeg nå har fått vite at jeg har lavt stoffskifte...
Av lilly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 05-09-05, 16:24

Svar med sitat
Bokmerker