Hei

Har noen spørsmål om pms;

Pms perioden hos meg varer ca fire- fem dager. Formen synker DRAMATISK i denne perioden, og når jeg har mensen. Virker som om det suger enormt mye energi av kroppen. Lavt stoffskifte symptomene blir i alle fall kraftig forsterket.

Dette har blitt så ille de senere årene, særlig de halvannet siste årene, at jeg nærmest har begynt å legge opp livet mitt etter pms. Dvs at jeg ser i kalenderen og prøver å holde alt av avtaler unna disse 7-8 dagene. Det har blitt sånn at jeg gruer meg voldsomt til når det kommer, og når det endelig er over, slapper jeg av og tenker at jeg har knappe tre gode uker foran meg, før "helvete" braker løs igjen.

Har lest litt gjennom trådene her og ser at det er flere som har det slik. (Derfor har jeg tatt mot til meg å lage en egen tråd om det).

Er det noen som har tips om hvordan gjøre denne perioden bedre? Tar noen ekstra høye doser m stoffskiftemedisin i denne perioden? Er symptomene tegn på binyresvakhet? (jeg venter på svar på spyttprøver).

Jeg vil bli kjempeglad for et hvert svar som kommer her, for jeg føler meg så alene med dette!

B