Kjære alle dere som i likhet med meg nettopp har fått diagnosen "Lavt stoffskifte".

Selv fikk jeg diagnosen for noen få dager siden, og er nettopp begynt med medisinering med Levaxin. Er optimist av natur, og håper og tror at medisinen skal hjelpe meg iallfall et stykke på vei tilbake til "mitt gamle jeg".

Men etter å ha lest om mange tragiske skjebner her inne på forumet, og skjønt at veldig mange sliter i veldig mange år uten å finne riktig medisindosering eller riktig type medisin - må jeg innrømme at jeg ble litt motløs. Negative tanker snek seg inn i hodet mitt nesten "ubevisst"......

Men så - for noen minutter siden - hadde jeg kontakt med en gammel vennine på Facebook - ei jeg ikke har truffet på mange, mange år. Da hun spurte hvordan det stod til, var det jo naturlig å fortelle henne at jeg hadde lavt stoffskifte og nettopp var begynt med medisin.

Da kom det straks et oppløftende svar fra henne om at dette visste hun mye om, for hun fikk diagnosen for 16 år siden og ble "helt fin" etter å ha begynt med Levaxin. Hun hadde ingen symptomer lenger, og levde et helt normalt liv og har gjort det helt fra hun begynte med medisinen.

Mitt poeng med disse ordene er å minne dere alle om at selv om mange sliter i mange år og aldri blir i god form igjen, så er det også mange som responderer godt på medisinen! Kanskje er du en av dem, så gi ikke opp håpet med en gang......!

Det er kjempeflott at dette stoffskifteforumet finnes, og at erfaringer kan utveksles og spørsmål stilles og bli besvart! Men det er nok her inne som overalt ellers i livet det negative man hører mest om - det betyr ikke at solskinnshistorier ikke finnes......! Personlig vil jeg gjerne høre om de det har gått bra med også - selv om jeg "leser alt" og prøver å være forberedt på det verste......

Optimistisk hilsen fra lille meg.