Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Tråd: Hei! Ny på medisiner!
Threaded View
-
23-03-10, 18:57 #1
Hei! Ny på medisiner!
Hei!
Jeg er en kvinne på 46 år som nok som så mange andre har gått med lavt stoffskifte over tid. Første målte indikasjon var i 2001. Den ble da karakterisert som forhåndsvarsel. Hvorfor jeg da ble testet, fordi jeg over tid hadde vært trøtt og slapp. TSH og T4 lå innenfor "normalen" men antiTPO var forhøyet (74). Den har bare blitt høyere og høyere forøvrig. Har vært til test på sykehus 2 ganger, men fått beskjed om å vente med medesiner
.
Har over tid vært plaget med nakke og øvre del av ryggen. Dette har avstedkommet CT og MR. CT viste unormal "farge"? på skjoldbruskkjertelen uten at det ble gjort noe mer (2004). TSH og T4 har variert. Har ikke hatt to like verdier på rad, opp og ned. Jeg har denne vinteren tatt kurs som leder til eksamen, i den forbindelse så har jeg skrevet på en oppgave. Rygg og nakke har verket og vært stive og hukommelsen har sviktet under oppgaveskrivingen, måtte lete etter ord. I denne forbindelse så var jeg hos legen forrige uke, tenkte det var på tide å ta en "time out" igjen. Har gjort det med ujevne mellomrom med bakgrunn i nakken! Vi bestemte i fellesskap at det var på tide med blodprøver igjen. Stoffskite, blodsukker, vitaminer og mineraler ble skjekket. Blodprøven ble tatt tirsdag, og ondsag sendte legen meg ett brev sammen med resept på Levaxin. Begynte søndagen på lavdose 50 mikrogram. Mandagen denne uken trodde jeg nesten ikke det var sant. Ryggen er nå nesten som ny
! Er fortsatt trøtt og sliten men uten disse forhatte smertene i ryggen/nakken. Er det noen som har erfaring med tilsvarende? Kan si at jeg i flere år har gått med difuse leddsmerter og har vært endevendt i forhold til revmatiske lidelser uten resultat. Er spent på om smertene vil forbli borte
. Skal snakke med legen i morgen. Kommer nok med innlegg etterhvert som erfaringene blir større.
Orca
Orca's dagbok
Lignende tråder
-
Medisiner og tannhelse
Av enja i forumet Lavt stoffskifte og amalgam («kvikksølvplomber»)Svar: 3Siste melding: 10-03-10, 22:31 -
Liten effekt av medisiner?
Av bentedermeg i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 43Siste melding: 21-02-10, 16:54 -
Farlige medisiner
Av Stina i forumet Nyttige linkerSvar: 21Siste melding: 03-07-07, 04:51 -
Medisiner mot trøtthet og soving.
Av benga i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 24Siste melding: 22-06-07, 17:53 -
Kan stoffskiftet påvirkes av medisiner?
Av Dolphin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 12-10-06, 15:15

Svar med sitat
Bokmerker