Sitat Opprinnelig skrevet av usikker Vis post
Ja, tusen takk
Selv tak (u)sikker

Jeg kan godt forstå at man kan gøre sig disse tanker. Jeg er også blevet spurgt om det samme, i anledning af binyerekstrakter i sin tid, herhjemme. Da havde jeg svaret i overensstemmelse med sandheden, at jeg hellere dør tidligt og raskere end jeg vil leve i en evighed som en fattig grøntsag, tørret ud af hypothyreosen. Det var den gang hvor der var så meget skrevet om kogalskab ude i verden, hvor mine ekstrakter netop var fra kvæg.

Man kan kun forstå sådant en "letsindighed" i min forklaring, når man selv har været der, hvor jeg har været... to skridt fra demens og kørestol. Mit udenoms liv er ødelagt - uddannelserne jeg har opnået men kunne ikke magte at bruge, de børn jeg ikke fik, den familie jeg måtte give afkald på, da hypothyreosen har taget alle kræfter og de sociale færdigheder skrumpede til ingenting da jeg kom ind i fyrrerne... Jeg kunne ikke læse, jeg kunne ikke skrive, jeg kunne ikke huske, jeg kunne ikke tåle lytte til musik og jeg kunne blive ved. Har man først været der, hvor kroppen dør en langsom Eltroxin-død i 26 år år, og hvor de kognitive færdigheder skrumper, altimens man selv er låst inde i en vissende krop, bare ved fuld bevidsthed om det som sker - ja, da æder man gerne både virusser og bakterier med skeer, når noget af livet kan genvindes, selv for en kort stund. Så det tænker jeg ikke på... om disse animalske lægemidler skulle evt. være inficeret med noget...

Det er de ikke, det ved jeg nu. Men dengang, ja, da var jeg ganske ligeglad med det, må jeg indrømme. Alternativet var nemlig lige så slem, om ikke værre, hvis du/I forstår hvad jeg mener.