Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Threaded View
-
17-02-10, 18:47 #1
Rare verdier - skjønner ikke noe
Hei dere. Skal prøve å forklare min sykdomshistorie kjapt
I 2006 fikk jeg lavt stoffskifte i forbindelse med et svangerskap. Jeg startet på Levaxin, kroppen begynte etterhvert og jobbe selv, sykdommen gikk tilbake og jeg kunne seponere medisin. Har vært frisk i ca 2 år, men nå ser det dessverre ut til at sykdommen har slått ut igjen. (Dannet Anti TPO da jeg ble syk).
Jeg har måttet "krangle" litt med legen min for å bli satt på medisin igjen. Hun sier hun aldri har medisinert noen som har så fine verdier som meg. Jeg målte da 5,23 i TSH og 15 i Fritt t4. Det største symptomet jeg hadde og ennå har, er ubeskrivelige tørre og sviende øyne. For å gjøre legen min fornøyd, tok jeg en ny blodprøve en uke etter at disse verdiene ble kjent. Legen mente 1. prøve kanskje var feil. Verdiene viste da 2,45 i TSH og 13 i Fritt t4. (Jeg var da ennå ikke satt på medisin)??????
Er det noen der ute som kan forklare meg hvorfor tsh plutselig har hoppet til det bedre og t4 til det verre? Skjønner ikke dette, og blir jo litt paranoid og tenker at jeg kanskje ikke har lavt stoffskifte allikevel
Jeg begynte like etter 2. blodprøve på 25 mikro Levaxin. Etter kun noen dager, ble øynene mine noe bedre, selv om jeg i skrivende stund ennå har store plager. Har stått på levaxin i 4 uker nå.
Kan også legge til at jeg i 2004 og 2005 fikk tatt stoffskifte prøver grunnet plager i rygg. Dette var før svangerskap og jeg var da frisk og hadde fine prøver. Tsh begge år lå da på 1, ett eller annet som jeg ikke husker
, og
t4 lå på 16 og 17. Jeg er ikke noe professor innenfor dette temaet, men tenker at det er på disse verdiene min kropp naturlig skal ligge på???
Så om noen av dere har noen gode forklaringer til meg, blir jeg veldig takknemlig.
Lignende tråder
-
Hmmmm...... HJELP! (skjønner ikke dette jeg)
Av Ninamor 74 i forumet BlodprøverSvar: 20Siste melding: 13-02-10, 09:04 -
Skjønner ikke de nyeste blodprøvene mine!
Av Porcelina i forumet BlodprøverSvar: 12Siste melding: 17-11-09, 11:36 -
Hva gjør man med de som ikke skjønner seg på hypotyreose?
Av Thomas W H i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 12Siste melding: 18-10-08, 21:23 -
Rare meg :,(
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 151Siste melding: 08-12-06, 12:53 -
TSH rare verdier
Av skaye i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 05-10-06, 19:25

Svar med sitat
Bokmerker