Vel, jeg er ikke lege selvsagt. Men kan fortelle hva jeg ville gjort.

Først ville jeg prøvd å få opp doseringen på Levaxin til den er der den skal være. Dette tar tid og du bør i mellomtiden ta blodprøver hver måned. Sjekk ALLTID ALLE vit/min.

Når du har fått opp doserningen til der den skal være, prøv det en stund (noen mnd) og se det an. Hvis du fremdeles ikke føler deg helt bra ville jeg kanskje prøvd Liotyronin til å komplementere med, de fleste leger skriver jo det ut nå. Gi det ca to mnd etter at du har kommet opp på riktig dosering. Fremdeles ikke ok? Prøv Erfa Thyroid. Eller du kan gå rett over på Erfa hvis legen din skriver det ut, er bare det at av og til kan det være vanskelig å finne en lege som gjør det. Og mange blir bra av syntetisk T3/T4. Men er greit å få opp doseringen på Levaxin først rett og slett fordi dersom du etterhvert begynner på f eks Erfa Thyroid så vet du hva dosen skal ligge på.

Hvis du ikke føler deg bra - ikke tren. Når du trener river du ned muskelmasse. Friske mennesker bygger den da opp igjen, og kroppen slenger på litt ekstra byggesteiner så man da etterhvert får større muskler. Men hvis kroppen din ikke fungerer som den skal rives muskemasse ned men kroppen klarer ikke å bygge den opp igjen. Resultatet er at jo mer du trener jo mindre muskelmasse får du, mindre muskelmasse betyr at stoffskiftet går ned og du blir sykere. Ingen trening eller overanstrengelse før du føler deg helt frisk. Dette har jeg fått bekreftet av tre forskjellige leger. Er helt utrolig, alle legene vet dette men likevel er de så indokrtinert at de anbefaler trening til alle stoffskiftepasienter uansett hvor syke de er

Lykke til og husk at dette tar tid.