Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Tråd: Hypothyreose af "Alli"
Threaded View
-
26-01-10, 10:05 #1
Hypothyreose af "Alli"
I min virkelighed er slankning med fedtfattigt "hul i hovedet". Man bliver ikke overvægtig af kostfedt. Man bliver overvægtig af for stor andel af hurtigt omsættelige kulhydrater i den daglige kost.... sukker, stivelse etc. Men det er en anden historie....
Hvad de færreste ved er, at vi her på forummet i fremtiden vil hilse på mange nye syge med lavt stofskifte / hypothyreose, der har fået sygdommen af slankepillen Alli. Det er også overvældende realitet, at de allerede stofskiftesyge vil undres hvorfor deres medicinering ikke længere virker. Men de vil nok ikke forbinde problemet med, at de bruger slankepillen Alli - enhver nu kan købe uden recept på ethvert apotek i Norge og Danmark (ved ikke om den også er frigivet til håndkøb i Sverige).
Kilde: Alli, produktresumè offentliggjort af EUs European Medicines Agency på hjemmesiden ema.europa.eu.4.4 Særlige advarsler og forsigtighedsregler vedrørende brugen
Der kan forekomme hypotyroidisme og/eller dårligere kontrol af hypotyroidisme, når orlistat og levothyroxin indtages samtidigt (se pkt. 4.5). Patienter, som tager levothyroxin, bør konsultere en læge inden behandling med alli, da det kan være nødvendigt at tage orlistat og levothyroxin på forskellige tidspunkter, og da der kan være behov for justering af levothyroxindosis.
4.5 Interaktion med andre lægemidler og andre former for interaktion
Levothyroxin
Der kan forekomme hypotyroidisme og/eller dårligere kontrol af hypotyroidisme, når orlistat og levothyroxin indtages samtidigt (se pkt. 4.4). Dette kan skyldes et fald i absorptionen af jodsalte og/eller levothyroxin
Det betyder, at "Alli" forhindrer optagelsen af jodatomer fra syntetisk levothyroxin OG fra Thyroid-lægemidler. Thyroid-hormoner er jo bygget op om jod. Sikken vægtkontrol... bliv først slank af det samme, som senere netop vil gøre een syg og overvægtig.
Hverken Legemiddelverket eller Lægemiddelstyrelsen nævner noget om det. De nøjes med at advare mod bivirkninger som "hodepine, diaré og magesmerter". Jeah, right!• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hypothyreose i 10 år. TRAS
Av Fanteri i forumet Lavt stoffskifteSvar: 30Siste melding: 26-01-15, 08:09 -
Hypothyreose og vegetarianisme
Av Magnuna i forumet Helbred og kostholdSvar: 25Siste melding: 21-03-09, 13:22 -
Har jeg hypothyreose?
Av snowbird i forumet Lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 01-12-06, 00:52 -
Hypothyreose og lutealfase...
Av Victory i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 0Siste melding: 01-09-06, 13:21 -
Hypothyreose og depresjon
Av moor i forumet DepresjonSvar: 13Siste melding: 29-09-05, 17:38

Svar med sitat

Bokmerker