Du skal bare spørre Anne H.H - det er jo derfor vi alle er her.

At to tabletter er generiske betyr at de har samme virkestoff og styrke. Legemiddelbestyrelsen utarbeider lister som Apotekene kan bruke til å levere ut et annet fabrikkat enn det foreskrevne.

Stoffskiftehormonenes aktivitet er jo grunnlaget for alt i kroppen - også binyrenes brunnlag for produksjon. Og denne skal jo variere meget - morgen-nivået skal gjerne halveres (og vel så det) om kvelden. Ellers blir søvnen dårlig.
Stoffskiftet skal tilpasse seg kroppens behov, og skal derfor variere. Jeg mener det er feil å tro at man skal ha stabile stoffskifteprøver. Jeg tror ingen har det, og heller ikke at noen kommer til å få det. Og man skal ikke forsøke å stabilisere det.
Bruk av Tyroid gir oss en mulighet til bedre å etterligne hva kjertelen en gang gjorde. Vi skal spise T3 når kroppen har bruk for det og ikke motarbeide tendenser til en naturlig syklus ved å spise T3 når kroppen ikke vil ha det.
Mener jeg.......

Når det gjelder tolking av dine blodprøver kan du jo se litt hva som er skrevet på forumet tidligere.
I ditt tilfelle mener jeg at de viste resultater tyder på for lave mengder i blodet. Det betyr for lav dose.
Eller : Den totale T4 er jo også for lav, noe som kan bety for lav mengde bindeproteiner. Mål TBG samtidig med de øvrige parametere.

En funksjonsforklaring på forskjellen i måleresultater.
Når man lager statistikk over feks fritt T4 (fT4), måler man en masse antatt friske mennesker og setter verdier 2,5% nedenfor øvre gjennomsnittsmaximum. Nedre grense dannes likedan.

Når man så måler på en person som bruker Levaxin :
Denne person har mistet det tilskudd (20%) av sitt T3 som kjertelen gav.
Den får all sin T3 fra omdannet T4.
En frisk person får kun 80% av sin T3 fra omdannet T4.
Min påstand er at man som Levaxinbruker skal bruke like mye T3 som man gjorde før. Og for å klare det skal den frie T4 mengden i blodet være høyere.
20% høyere !

Når det gjelder din TSH, kan den forsåvidt ikke brukes mer - av ovenstående grunn.
For når den frie mengde T4 skal være større i blodet, og fT3 skal være som før, så blir TSH nødvendigvis lav, nær null.

Og det tåler du ikke ?
Jeg syns det påkalder undersøkelser på hvorfor du ikke gjør det, snarere enn å resignere.
Det kan være mange ting som kan rettes på.
Jeg ville iallfall forsøkt å presse forsigtig på med større dose.
Samtidig kan du jo smøre deg med hyrdokortison-kreme i en peroide - som kan hjelpe.