En uke før jul startet jeg på levaxin 50µg. Sammen med resepten fikk jeg en time 12 uker senere.

Ut fra hva jeg leser her virker det som om folk tar nye blodprøver og doserer opp litt fortere enn det. Er det riktig, eller er det vanlig med slik det er nå?

Jeg har lest litt rundt her og sett at folk har reagert litt i starten på Levaxin, i forhold til hjertebank etc. Slike ting har jeg ikke hatt. Heller litt motsatt.

Første uka på medisiner var det en "fryd" å være meg for jeg fungerte mye bedre. Jeg kunne gjøre ting hjemme uten å ta pauser hele tida. Jeg kunde dra på kjøpesenter som var fult i julestri uten å bli fryktelig svimmel osv. En annen merkbar ting var søvn. Jeg klarte endelig å sove bra og våknet tidligere og hadde langt mer å gå på.

Men deretter har det gått rett nedoverbakke. Jeg er blitt en sofaperson igjen, og jeg sliter stadig mer med å komme meg opp om morgenen. Kroppen verker mye mer enn den har gjort på lenge, og jeg er mye mer svimmel og tom i hode igjen. Jeg gjør virkelig dumme ting og er ukonsentrert så det holder. Orker ikke for mye bråk og er utålmodig.

Joda jeg har vært sånn tidligere, men etter lengre periode med sykemelding (over 1 år) har jeg fått hvilt såpass at jeg har fungert på en måte bare jeg ikke gjorde for mye, som f.eks. husarbeid etc.

Er det noen andre som har lignende erfaringer, men først kortvarig mye bedre og så generelt mye dårligere? Og kommer det til å være sånn i et par måneder til, frem til jeg har time hos legen?