Jeg ble hyper på 20 mikrogram Liothyronin, så jeg ville vært veldig forsiktig med det. Lio er sterke greier... Jeg tar nå 10 mcg om dagen, det ser ut til å gå sånn noenlunde greit. Kanskje litt mye det også, men det er litt usikkert enda (føler meg litt "hyper" i perioder; kraftigere hjertebank, kvalme...)

Før tok jeg i flere år 100 mcg Lev., det har trolig vært alt for lite, så nå tar jeg 125 mcg.

Noen mener at FT4 går ned når du begynner med Lio, noe muligens mine prøver indikerte dengang jeg ble hyper. Så det er ikke sikker at du skal ned på 100 mcg.

Det som er viktig, er å øke medisin forsiktig og ta ofte prøver til man forhåpentligvis finner en bra dose å stå på.

Kanskje du kunne begynne med 100 mcg Lev og 5 mcg Lio, siden legen vil ha deg ned på 100 Lev? Så etter 6-8 uker og prøvetakning, kan du kanskje øke til 10 Lio, evt øke opp litt igjen på Lev. - alt etter hva prøvene sier. Og sånn kan du fortsette. Etter egen erfaring, vil jeg kun anbefale økning på 5 Lio, eller 25 Lev. Og dette skal du da gå på i 6-8 uker, ta prøver og så revurdere ut fra prøver og form.

Men dette er altså mine oppfatninger.....

Lykke til ;)

(PS - legen min sa det samme som endokrinologen din - både med Lio og ned på Lev, men det var altså feil for meg. Visst mange som opplever at 20 Lio er for mye...Legen min vet at jeg endrer dose selv, og hvis du gjør dette, må du gjøre det i samråd med din lege/endokrinolog.)