Sitat Opprinnelig skrevet av serena Vis post
Eller hvordan gjør jeg dette? Endo'en min er umulig å få time hos nå før jul og fastlegen er ubrukelig...

Endelig er jeg stabil, også skal jeg begynne å tulle med doseringen ijgen ....... :twisted:
FT4 på 14 er i hvert fald ikke alverden. Nu er det godt nok kun en dag før juleaften (i det hele taget bliver meget "lammet" i denne del af december), men man er jo læge 24/7 og specielt, hvis lægen ikke ved at du er gravid.

Kan du ikke ringe til klinikken tidligt fra morgenstunden og tale med sekretæren om at du skal bruge instruktion i doseringsændring NU?

Alle dine data ligger jo hos lægen og for en doseændring i anledning af graviditeten er der ikke brug for yderligere målinger, når dine sidste tal er kun 2 uger gamle. Lægen burde kunne uden besvær give dig denne instruktion over telefonen, så du ved hvor du står og ikke bliver urolig til helt efter nytår. Mange speciallægeklinikker holder lukket til efter nytår så det ikke kan nytte henlægge det til næste konsultation, mener jeg.

Du skriver du er stabil nu, men med et FT4 på kun 14 kan det hurtigt ændre sig uden opdosering, så ikke kun for babyens, men i allerhøjeste grad også for din skyld: må du stå på og forlange en telefonkonsultation. Eller evt. stille selv op på klinikken som akut patient.

Held og lykke.