En tøff og barsk reise gjennom livet, det der, Moxa!

Har du sjekket binyrene dine, Moxa? Historien din får meg til å tenke både binyrer og hypo. Mange symptomer er jo sammenfallende. Jeg har også en lang, lang sykehistorie, med innleggelser og store operasjoner fra femårs alder og frem til for noen år tilbake. Og jeg tror bestemt at det er alle de gjenntatte nedturene med operasjoner, rekonvalsens samt hyppige infeksjoner som lungebetennelser, halsbetennelser, som resulterte i astma og allergi: alt dette var utgangspunkt for binyrebarksvikt. Og så ikke å forglemme en årelang hypotyreose som først ikke ble behandlet, deretter totalt underbehandlet. Den var nok spikeren i kista for binyrene.

I følge Wilson er historier som din og min typiske for binyrebarksvikt. Anbefaler deg å kjøpe boka! Det er en god helseinvestering, finnes både på dansk og engelsk. Jeg tror mange av rådene hans er bra selv om man "bare" sliter med skjoldbrukskjertelen.

Klarer du å trene litt? Jeg tro at selv meget moderat trenig er alfa og omega når kroppen er slitt av store og smertefulle erfaringer i kropp og sjel.

Håper det blir oppoverturer på deg fremover