Viser søkeresultater 1 til 10 av 35
Threaded View
-
17-11-09, 21:55 #4
Sv: Har ME, mistenker lavt stoffskifte. Hva tror dere?
Selen er trygt opp til 200µg/dag.
Dag Viljen om giftige doser : http://www.trim.no/pub/art.php?id=396&print
Det står om flere enn selen der, men godt å vite.
Ad pris på D3.
100stk nycomed 10µg koster 80kr. (tot1000µg)
120stk now25µg+45µgK2 fra iherb : http://www.iherb.com/ koster 60kr.(tot3000µg)
Apoteket selger ikke K2 - på helsekosten er det 500kr. for samme mengde.
Det er egentlig håpløst å kjøpe dette i Norge, og de har sørget for at det er ulovlig å importere legemidler fra utenom EU.
Snakk om kjeltringer.
TSH er ikke et stoffskiftehormon. Det er kun fT3 som er det.
TSH er helt nødvendig for de som har en fungerende kjertel - og helt U-nødvendig for de som ikke har det.
Det er riktig at den statistiske verdi for friske mennesker ender opp på en TSH rundt 1. Og så har man så klippetro på at Kunstig T4 er det eneste som skal til for å opprettholde balansen at de overfører de verdiene som friske har til oss !
De ikke bare tror vi er friske når vi får erstattet alle våres tapte hormoner med kunstig T4 - de VET det - de arbeider etter det, og de tenker med denne viten som basis.
Og jeg skulle ønske at alle i behandlermiljøet leste dette : slik er det dersverre ikke.......
Så er det også riktig som du antyder, vi blir ikke tatt seiøst. Vi er en "klage å sytegruppe som bruker for lang tid hos legen", og man er ikke kommet lengere i likestillingen mellom kjøn at legen er en mann og "denne" pasienten er en kvinne.
Åkei - er legen en kvinne prøver hun å oppføre seg som det hun tror er en mann - så da blir det like gæli.
Ikke tro jeg er en kjønnsfacist da - det er jeg ikke !
Jeg bare leser historie og oppfatter dagens virkelighet slik.
Jeg vet at det er flere labber som etterhvert tilbyr spyttanalyser, feks Aker.
Det er stor forskjell på diverse analyser av kortisol. Blodkortisol er totalverdimåling, altså en måling av alt kortisol - både det inaktive og det aktive.
I døgnurin måler man det aktive kortisolet (fritt kortisol)
Og det gjør man også i spytt.
Man har ikek behov for å vite hvor mye kortisol man har på lager - kun det som til enhvertid er aktivt. Og dette varierer, så derfor 4-5 ganger i døgnet for å klare å vurdere døgnvariasjonene.
Familiær hyperkolesterolemi er noe annet enn det man snakker om mi forbindelse med stoffskiftet - det er en genfeil.
Ordet Hypothyreose betyr bare underfunksjon i kjertelen. Det er ingen diagnose. Thyreoiditt betyr en betennelse i kjertelen, og er en disgnose.
Og du har ingen uderfunksjon i kjertelen - all fT4 produseres av kjertelen, og den produserer som den skal.
Tross dette har du for lav T3 - for lav mengde stoffskiftehormon i blodet, og det er jo DET som er for lavt stoffskifte.
Du har bare ikke fått det av en thyreeoiditt (som 90% får det av)
Målne, er menneskesatte.
At TSH skal være rundt 1 kommer jo helt an på hvordan vi velger å regne på den statistikken som kommr inn, og hvem som danner grunnlaget for denne.
I enda høyere grad gjelder det settingen av referanseområdene for fT4.
Jeg syns det er underlig at man ikke forstår at når man har symptomer på lavt stoffskifte (mange av dem altså) så har man lavt stoffskifte.
Så får fagkunneskapen akseptere det og lete med sine instrumenter til de finner bekreftende funn.Sist endret av Hansen; 17-11-09 kl 22:18
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Dere som har lavt stoffskifte og carpal tunnelsyndrom..
Av nuttisen i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 29Siste melding: 10-11-12, 22:54 -
Har dere sett denne før? Om lavt stoffskifte på Vg.no
Av Destiny85 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 26-04-09, 11:17 -
Når merket dere først symtomer på lavt stoffskifte?
Av Knapp i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 21-05-08, 16:54 -
Ny her og tror jeg har lavt stoffskifte
Av marthemaria i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 12-11-07, 19:24

Svar med sitat
Bokmerker