Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Threaded View
-
14-11-09, 13:24 #1
Moderat binyreinsufficiens eller hypothyreose
I virkeligheden kan man kun sjældent vide med sikkerhed om det er underfunktionen i binyrene, eller underfunktionen i skjoldbruskkirtlen (hypothyreose) som kommer først.
Binyrene og skjoldbruskirtlen er indbyrdes så tæt forbundet, arbejder så at sige i team, at uanset hvilken af dem bliver syg først, vil den anden også blive syg før eller siden - hvis lægerne fra starten ikke er opmærksomme på dette følgeskab disse to hormonkirtler imellem og ikke følger op på det med en støtte-behandling af den (endnu) ikke syge kirtel!
Dette er thyreoidea-læger kun sjældent, om overhovedet! Vær opmærksom på det, når du mener at du har symptomer på hypothyreose, fordi dette kan meget vel være tale om binyreinsufficiens - symptomerne er nærmest ens, uanset om de primært stammer fra binyrer eller fra skjoldbruskkirtlen.
Hvis man får diagnose hypothyreose uden at den medicinske behandling ser ud til at virke - kan svaret være at: 1. man har slet ikke hypothyreose, men binyreisufficiens; 2. man har hypothyreose ledsaget af slid på binyrebarken = moderat binyreinsufficiens, som netop forhindrer behandlingen for hypothyreose i at virke.
Der kan selvfølgelig være massevis af andre faktorer medvirkende til hele billedet, men alt tyder på, at hovedparten af mislykkede behandlinger for hypothyreose hænger sammen med, enten at den primære sygdom findes i binyrene, ledsaget af udviklingen af (som følge deraf) sekundær hypothyreose - eller - at den primære sygdom findes i skjoldbruskkirtlen ledsaget af udviklingen af (som følge deraf) sekundær binyreinsufficiens.
Begge dele lige skidt for ensidig behandling af både den første og den anden. Behandlingen bør omfatte begge kirtler! Orthomolekylære læger gør det! Skolemedicinske læger gør det ikke! Skolemedicinske læger betragter som om hormonkirtlerne arbejder uafhængig af hinanden. Det er en (deres) fejl patienterne hver dag betaler en høj pris for!• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hypothyreose eller binyrene?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 14-11-09, 14:13 -
Symptomer Hypothyreose
Av gjest i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 15Siste melding: 02-08-09, 02:36 -
Armour eller levaxin, eller begge deler?
Av trude.lutt i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 12-11-07, 19:37 -
Har jeg hypothyreose?
Av snowbird i forumet Lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 01-12-06, 00:52 -
Fantastisk informativ side om hypothyreose, t4 eller t4/t3
Av baremei i forumet Nyttige linkerSvar: 4Siste melding: 04-06-06, 01:01

Svar med sitat

Bokmerker