Nå har jeg ikke lest hele tråden, men myndighetene har altså kjøpt inn 9,4 millioner doser med svineinfluensavaksine. Etter hva jeg har lest skal denne vaksinen være ganske så svak med tanke på virusantigen og derfor har de tilsatt skvalen som fremme kroppens immunrespons. Dette stoffet finnes i kroppene våre, men når det blitt insjisert oppfører det seg annerledes. Det er blant annet mistenkt å forårsake autoimmune sykdommer som ME, MS og den lammende Guillain-Barré sykdommen.
Vaksinen innholder kvikksølv hvilket gjør meg mistenksom. Flere lander som USA, Tyskland, Frankrike , Storbritannia, Irland, New Zealand m.fl. avtaler nå at de skal gå til innkjøp av renere, men dyrere vaksiner som ikke innholder skvalen og kvikksølv.

Det er latterlig at ikke Norge skal kunne tilby befolkningen flere valg! At vi skal måtte ty til en billigere løsning når vi er såkalt verdens rikeste og mest velstående land! Jeg blir kvalm!!!!
En renere vaksine vil lønne seg om man skal tenke forebyggende og fremtid så jeg fatter ikke hvorfor de tyr til dette? Jeg er sikker på at toppolitikere garantert fritt kan velge, mens vi nede på "rangstigen" kun må ty til billige løsninger som kan gi oss ennå flere helseproblemer der fremme.

Jeg har også hatt influensalignende syptomer n'Finn i lengre tid. Dog går det opp og ned, men jeg krysser fingrene på at det det skal gå seg til på et vis uten en vaksine.
Mennesker med god helse har også måtte bøte med livet på grunn av svineinfluensa, jeg synes alt i bunn og grunn virker forsvirrende og lite håndfast.

Jeg skal ikke vaksinere meg, skal heller forsøke bygge opp immunforsvaret på andre måter ;- )