Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: Bindevev og hypotyreose
Threaded View
-
16-09-08, 19:24 #1
Bindevev og hypotyreose
Hei hå,
Lenge siden jeg har skrevet noe nå, fullt kjør i livet selv om kroppen ikke helt henger med. Jeg går for tiden til fysioterapeut og hun sier at det er noe rart med bindevevet mitt. Jeg har veldig vondt nesten uansett hvor hun masserer og hun mener at dette er pga at bindevevet mitt er "tykkere" eller mer hovent enn normalt. Hun vet ikke hva det kommer av, men mener å ha kjent dette hos andre med lavt stoffskifte. Er det noen av dere som kjenner til dette? Jeg nevnte myxødem for henne og hun sa at det kunne kanskje være noe sånt, men jeg tror ikke hun hadde hørt så mye om det før. Det er visst litt bedre nå (det bør det være for nå er jeg bittelitt overdosert), men jeg sliter fortsatt med at jeg har veldig vondt i hele kroppen, fra hodebunnen og helt ned til leggene, men spesielt i rygg/nakke og armer.
Jeg begynte med Lio før jul, har ikke klart å få Lev-dosen tilbake til der den var før ennå (måtte kutte Lev da jeg startet med Lio) pga at jeg føler meg overdosert med en gang jeg begynner å øke. Har økt Lio litt pga jeg føler meg sliten, det har hjulpet delvis. Brukte å ha en FT4 på 22-23 tidligere da jeg bare tok Levaxin og følte meg rimelig ok da. Er for tiden delvis utmattet, en del svimmel og kvalm og sliten/tørr i øynene blant annet.
TSH: 0,03 (0,27-4,20)
FT4: 16,9 (12-22)
VitD 25-OH 83 (20-100) jippi!
Kortisol 545 (morgen 142-651)
Jeg har nok en gang snakket med en endo om Armour, men fikk høre at det er litt skummelt å starte på denne fordi den er fra gris og da kan det skje at man blir allergisk/danner antistoffer mot det eller noe sånt. Da kan man tilslutt bli allergisk mot syntetisk tyroksin også, og da sliter man jo litt. Har noen av dere hørt om dette før? Vet ikke om det faktisk noen gang har skjedd, men det kan jo være greit å vurdere det.
Hilsen LiljeAutoimmune sykdommer:
-Hypothyreose siden 1993 (tar nå 875 ug Levaxin i uka + 15 ug Lio daglig)
-Cøliaki siden ca 2001
-Vitiligo
Lignende tråder
-
B-12 og hypotyreose?
Av Vigdis i forumet B-vitaminerSvar: 31Siste melding: 31-01-13, 10:37 -
Sykmelding og hypotyreose
Av Elly i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 27-10-08, 22:15 -
Hypotyreose og pcos.....
Av Linn i forumet Lavt stoffskifte, insulinresistens og PCOsSvar: 11Siste melding: 25-11-06, 21:53 -
Oppdaget hypotyreose i 11. uke
Av moc i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 26-09-06, 14:03

Svar med sitat
Bokmerker