Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Threaded View
-
25-09-09, 18:57 #6
Sv: Denne uken fikk min samboer diagnosen hashimotos
Ja, det har jeg Ruth.
Det første jeg oppdaget hjalp for kramper var Kalsiumtabletter uten D-vitamin.
Så oppdaget jeg at en halv liter melk på styrten ga fint resultat.
Så oppdaget jeg at en klype Salt, ordentlig salt (ikke natriumfattig, såkaldt sundt salt)
Det er forøvrig direkte u-sundt !
Så mens jeg oppdaget dette forsøkte jeg meg på å starte med D-vitamin. Målingen min var 39, men det var ikke nødvendig å starte med D....... HMMMM - det var den tia, mye er endret på et par år.
D-vitamin i den status ga kraftige leggkramper, men etter et par av-viste forsøk, bestemte jeg meg for å holde ut.
Det lønnte seg - krampene er nå nesten blitt borte.
Jeg trenger litt salt etter hver treningsøkt.
Så er jeg brennsikker på at krampene for alvor startet da jeg fikk Levaxin.
Jeg hadde merket litt problemer på lange sykkelturer noen år før, men ikke som det ble. Årsaken er likevel ikke klart Levaxinen. Siden det har så nøye sammenheng med D-vitamin vil jeg helelr tro at hele stoffskiftegreia kan ha med D-vitaminmangel å gjøre.
Og, om samboerens fT4 ligger lavt i normalområdet er dette et viktig insitament for igangsettelse av behandling.
Det finnes andre antostofftester enn Anti-TPO. Den testen er ikke "allviteren" - prøv anti-TG eller (hva heter den 3.igjen da?)
Sentrale problemer har vel gjerne den effekt at TSH uteblir, eller gir en fast lav verdi. Og det er jo svært sjeldent der problemet ligger.
Mål TRH og prostaglandiner - MR tas jo.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 76Siste melding: 10-02-10, 14:24 -
Min trenings-motivasjon da jeg fikk diagnosen i 1997
Av Thomas W H i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 0Siste melding: 16-08-09, 12:02 -
Forvirret over Hashimotos info
Av Xaka i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 14Siste melding: 10-04-09, 13:52 -
Diagnosen
Av Elis@beth i forumet Lavt stoffskifteSvar: 19Siste melding: 26-08-07, 21:30

Svar med sitat
Bokmerker