Fant nettopp dette forumet, og må si det var en gledelig overraskelse Håper på å lære noe nytt, og kanskje innse at "sykdommen" er litt mer alvorlig enn jeg først tenkte ...

For 2-3 år siden fikk jeg etter rutineblodprøve påvist lavt stoffskifte og meget lave verdier av B12. Fikk B12 sprøyter hver uke en periode, og Levaxin.

B12 sprøytene fungerte som rene narkotikaen, plutselig fikk jeg mye mer energi Dessverre dalte det fort...
Ifølge blodprøvene er jeg helt frisk. (B12 nivå er der det skal være, også stoffskifte)

Men kroppen mener noe annet!

Jeg sover dårlig, aldri mer enn 2-3 timer av gangen. Resultatet er at når andre står opp, så er jeg utslitt, så jeg må sove, eller "sove" helst 10-13 timer hver dag.
Legens resept: Sovepiller (!) Dessverre våkner jeg selv på tunge sovemidler, blir bare ennå trøttere neste dag.

Jeg er utpreget treningsnarkoman, men orker ikke lenger trene slik jeg vil. Etter 10 år med trening burde jeg være i superform, men på de fleste joggeturer er det som om jeg løper med tung sekk (føler at jeg veier mye), orker ikke løpe lenge av gangen (må jogge, powerwalk, jogge osv), og det føles ut som om kroppen ikke får oksygen.

Jeg har tatt hvileperioder, sjekka om jeg har vært overtrent, men det er ikke det.

Legens resept: Astma-medisin!! Jeg har IKKE astma, og det fikk jeg bekrefta hos en spesialist og.

Så ble jeg diagnistisert som deprimert, og medisinert for det. Jeg er IKKE deppa, bare frustrert over at jeg som er så glad i å trene og å være aktiv, plutselig blir andpusten av å gå opp en trapp! Skummelt å få slike medisiner hevet etter seg...

Andre fysiske symptomer er dårlig hud (kviser), håravfall, negler som knekker, og vektøkning. (vekt som står stille samme hva jeg gjør)

Klager jeg på det hos legen, får jeg null respons da jeg går for å være ganske pen, og jeg er slank. (men jeg veier noen kg mer enn jeg vil veie, hjelper ikke at andre syns det er slankt nok)
Blir litt sånn "men du må ikke klage over utseendet". Uprofft..
Har også mye hjertebank. Noe som ble diagnistisert som stress, men ærlig talt... så lite jeg orker om dagen, så er det umulig å bli stressa :P

Jeg kan leve med mye fysiske plager uten klage, men at jeg høres ut som en 70 år gammel KOLS pasient når jeg trener, DET er jeg lei!

Jeg røyker ikke, drikker ikke, er mye ute og spiser sunt. Så jeg burde være sprek som bare f..
Høres dette ut som det henger sammen med lavt stoffskifte? Jeg går på Levaxin. 100 mg om dagen, litt høyere dose enn det legen skriver ut. Virker som legekontoret skriver "det er bra" samme hvor mye eller lite jeg tar :S