Hvorfor er det så vigtigt, at udelukke enhver fedtfattig- og lavkalorie-diæt, der fører til oplevelsen af sult mens man forsøger at opnå et vægttab?

Det er en skadelig skrøne, at man skal sulte for at kunne tabe sig! Det er også en skrøne, at man skal forbrænde flere kalorier end man indtager, for at kunne tabe sig! Begge disse skrøner fører til, at kroppen går i selvforsvar og garderer sig mod "hungersnøden".

Det er også en skrøne, at "rigtig" lavkarbo er altid det samme som "NUL-karbo". Intet kan være mere forkert!

Den helsebringende form af lavkarbo for os med hypothyreose er blot NUL-hvedebagværk, NUL-speltbagværk, NUL-pasta, NUL-ris og NUL-sukker > erstattet med MERE-grønt, MERE-protein og MERE-mættet (til varmt mad) og enkelumættet (til kold mad) kostfedt.